Світ змінюється, а разом з ним і наші діти. Сьогодні вони потребують ще більшої уваги та допомоги у навчанні. Перш за все мова йде про дошкільнят. Як навчити читати, писати, рахувати, та зацікавити навчанням, взагалі знають фахівці сімейного центру «Золота рибка». Про сучасні методики, новітні посібники та цікавий досвід розповідає власниця центру Наталія ХАЛЕЦЬКА.
– Пані Наталіє, Ви пройшли великий професійний шлях від педагога, викладача до психотерапевта. Скажіть, як ці два напрямки Ви міксуєте у своїй роботі сьогодні?
– Працюючи вчителем, а потім створивши центр, мене ні на мить не полишала думка, що не всі проблеми, які виникають у дітей, може вирішити саме педагогіка. Є щось глибше та, можливо, важливіше. Саме тому я пішла в психологію, а потім у психотерапію. Я прагнула знайти відповіді на ті питання, які турбували мене відносно розвитку дітей. Ці знання допомагають зрозуміти, чому одна дитина може швидко навчитись читати, писати, рахувати, а інша має прикладати для цього дуже багато зусиль. Тому педагогіка та психологія сьогодні для мене – ідеальний мікс для допомоги дітям та батькам у гармонійному розвитку.
– Розкажіть про Ваші пріоритетні методики роботи з дітьми.
– На першому занятті з дитиною я уважно придивляюсь до того, як вона працює. В чому її сильні та слабкі сторони. Мої категорії аналізу – це пам’ять, уважність, посидючість. І на цій основі я формую вже план роботи. Проте, у цей план ніколи не входить монотонність. Я завжди намагаюсь використовувати різноманіття, наприклад, заняття з м’ячиком, з мішечками з крупою, ігри на уважність та швидкість тощо. Завдяки цьому калейдоскопу дитина із задоволенням може спокійно займатись одноманітною роботою, не втрачаючи інтерес до навчання.
Щодо піскової терапії. Частіше за все я використовую її саме з дошкільнятами. Коли бачу, що дитині важко призупинитись, чи коли вона не може висидіти тривалий час, втрачаючи увагу. Аби дитина могла розслабитись і відволіктись, ми переходимо в кабінет піскової терапії. Там, ніби за простою грою, дошкільнятко знімає напругу та тривожність. Це приємне відчуття дозволяє повертатись до головних вправ із задоволенням.
– На сьогодні Ви готуєте до друку вже другий свій посібник. Поговоримо про них детальніше?
– Коли я розпочала працювати у центрі та готувати дітей до школи, я зрозуміла, що немає такого посібника, який би задовольнив мене, як вчителя. Тому я намагалась об’єднати методики, процеси та механізми, які були б гармонійними для дитини та вчителя. Перший посібник навчає літерам української мови, а другий (готується до випуску) доводитиме читання до автоматизації. Секрет посібників у тому, що в них дитина чергує читання з малюванням, наприклад. Трохи почитала, потім помалювала, щось з’єднала, обвела, потім знов почитала… Завдяки цим змішаним вправам дитину не полишає зацікавленість у процесі навчання.
– З якими суміжними спеціалістами Ви співпрацюєте та у яких випадках?
– Зі мною разом працюють нейропсихолог, логопед та викладач англійської мови. Чому? Якщо до мене приходять дошкільнята, які не вимовляють певні звуки, я направляю їх до логопеда. Якщо я бачу, що дитина не може сконцентруватись або має слабеньку пам’ять, тоді я направляю дитину на діагностику до нейропсихолога. Паралельно з усім цим дітям простіше вчитись та засвоювати матеріал.
– Серед іншого Ви ще й займаєтесь такими напрямками, як МАК та розбір сновидінь. Поділіться досягненнями у цій сфері.
– Частіше за все до мене, як психотерапевта, звертаються люди з переживаннями, які вони не можуть висловити. За допомогою символів можна розпакувати цей блок та почати вільно говорити, пояснювати словами свій внутрішній стан. Тут мені й допомагають піскова терапія та метафоричні карти. Це дуже ефективні інструменти, які дозволяють людині розкрити свої власні відчуття. Що ж до сновидінь – це також цікава робота з символами та деталями, через які людина після сеансу отримає неймовірні інсайти.
– Чого, на Ваш погляд, сьогодні не вистачає сучасним дітям, аби вони жили повноцінно та у гармонійному розвитку?
– Сучасним дітям набагато важче. Вони, ніби, мають безліч можливостей, проте технології замінюють те різноманіття ігор, які мали ми. До мене звертаються багато батьків, які помічають недоліки у дітей.
Тому я з великим бажанням допомагаю їм. Я можу допомогти дитині налагодити гармонійні процеси у навчанні, пізнанні світу, всебічному розвитку. Для батьків хочу наголосити наступне. Найголовніше – спілкуйтесь з дітьми. Намагайтесь проводити вільний час разом, плануйте вихідний разом. Читайте разом з дітьми хоча б один вечір на тиждень. Дивіться разом мультфільми та обговорюйте сюжет, персонажів. Вислуховуйте дитину, коли вона розповідає про свій день. Без коментарів! Цікавтесь: що вийшло, що ні, що відбулось гарного чи поганого. Якщо не виходить – я запрошую вас на консультацію. Впевнена, ми знайдемо вірний шлях.
067-427-82-90
@vladna257