Як зазначають експерти, Україна потребує сьогодні дуже якісної освіти для людей, які планують працювати практичними психологами. Такої ж думки й наша гостя Юлія АСЄЄВА. Доктор психологічних наук, Академік НАН ВО України, завідувач кафедри мовної та психолого-педагогічної підготовки ОНЕУ розкриває деталі своєї роботи з майбутніми фахівцями саме для вас.
– Пані Юліє, вітаємо Вас! Хочемо почати бесіду з того, як Вам вдається у роботі поєднувати науку, практику та материнство?
- Моє життя завжди було активним, поєднання декількох справ – це реалії моєї повсякденності. Материнство надихнуло мене пізнати світ психології, щоб надати своїм дітям гармонійний та безпечний простір для зростання та розкриття їх індивідуальності. Поринувши у світ психології, зрозуміла, що хочу ділитись знанням, надихати інших, допомагати. За 15 років із студентки психологічного факультету я стала практикуючим психологом, доктором психологічних наук, академіком та завідувачкою кафедри. Для мене немає неможливого, воно лише потребує більше часу. І я ніколи не зупинюсь і буду намагатись, поки не досягну мети.
- Яка Ваша мета?
- Змінити світ на краще. Дарувати натхнення, надавати людям можливість розкривати свій потенціал, бачити світ у всій його многогранності. Натхненна особистість, яка займається улюбленою справою, надасть світові більше, ніж особа, яка страждає, замкнута у своїх страхах, виконує роботу, яка їй не подобається.
- Яке місце займає творчість у вашому житті?
- Творчість та мої професійні обов’язки виходять один з одного. Це дуже чудове сплетіння. Окрім роботи на кафедрі я співпрацюю із кількома громадськими об’єднаннями, які надають зараз допомогу вимушеним переселенцям, особам, які отримали психологічну травму, переживають гострі стани. Зазначу, що з перших днів війни звернень по допомогу стало набагато більше. Це запити з тривогами, стресами, панічними атаками, спостерігається наявність посттравматичних стресових розладів особистості. Пам’ятаю, як у перші дні було складно зібрати студентів, тому що всі були розгублені, подавлені, не розуміли чого очікувати. Необхідно було підтримувати, роз’яснювати, надавати надію на подальше життя.
- Як останнім часом змінилась педагогіка вищої школи?
- Із пандемією, яка охопила весь світ, життя та навчання перенесене у кіберпростір. Це потребує перегляду загального підходу до освіти, впровадження сучасних технологій та методів навчання. Вимагає від педагогів адаптувати процеси навчання до нових умов, постійно вдосконалюватись і здобувати нові знання не лише за фахом, а і в засвоєні новітніх технологій, викладання їх використанням можливостей технічного прогресу. Доречи, тема моєї докторської дисертації була присвячена особливостям поведінки молоді у кіберпросторі.
- Розкажіть детальніше про те, які сучасні інновацій психологічної науки Ви викладаєте студентам?
- На сьогодні Одеський Національний Економічний Університет випускає «Психологів» бакалаврського та магістерського рівня. В рамках навчання студенти засвоюють знання із: «Основ інклюзивної освіти», «Арт-терапії», «Основ психологічного консультування та психотерапії», «Клінічної психології», «Основ патопсихології» тощо. В рамках практичних занять студенти мають можливість ознайомитись на практиці із: сказкотерапією, пісочною терапією, короткостроковою психотерапією, орієнтованою на вирішення, позитивною терапією, нейрографікою, метафорою, орбізотерапією. Усі викладачі кафедри мають ступінь кандидата наук і є практикуючими психологами. Тому наші випускники мають в арсеналі безліч практичних методів роботи з клієнтами. Це поєднання не лише моїх знань, а й знань мого чудового колективу.
- Не зважаючи на нагороди та досягнення, Ви продовжуєте підвищувати власну кваліфікацію. Які саме здобитки були останнім роком?
– Постійна робота над собою виражається у регулярній участі в круглих столах на актуальні теми, міжнародних конференціях, проходженні курсів підвищення кваліфікації в Україні та за її межами, обміни досвідом із колегами. Все це виражається у моїх регулярних публікаціях у наукових виданнях України та міжнародного рівня, у монографіях та методичних посібниках. Також нещодавно мене було обрано головою секції психології та соціології Національної Академії Наук Вищої Освіти України, це честь для мене, відповідальність та можливість нового рівня співпраці по обміну теоретичним та практичним досвідом, який аналізується та імплементується в сучасну науку та педагогіку.
– Дякуємо, пані Юліє! Ви робите неймовірно важливу справу. Якими планами на майбутнє готові поділитись? - Сьогодні розробляю власні авторські курси з метафоричних асоціативних карт, нейрографіки та орбізотерапії. Маю цікавий досвід і бачу, як працює метафора та арт-терапія, який в них потенціал та ефективність.
Надалі планую формування сучасної інтегративної школи психології із подальшою її імплементацією у практику університетів країни. Також в планах розробка сучасних стандартів освіти для майбутніх психологів, які будуть володіти усім арсеналом психологічних методик у відповідності із потребами часу. Сподіваюсь, що мої студенти продовжать розвиток моєї наукової школи і будуть розвивати міжнародну роботу з урахуванням тенденцій євроінтеграції та діджиталізації.
Пам’ятайте: «Держава починається з себе. Все буде Україна!» - dgylia.as
aseeva.psy
dgylia.as@gmail.com 073 483 77 03
067 892 98 32