У світі економічних викликів та можливостей ОЛЬГА ШУБІНА, координаторка EEN Ukraine та керівниця Центру підтримки експорту Торгово-промислової палати України, наголошує на важливості розуміння ключових переваг та стратегій успіху участі в Європейській мережі підприємств. Міжнародний проєкт Європейська мережа підприємств – важливий аспект для успішного розвитку малого та середнього українського бізнесу, встановленню ділових зав’язків та відновленню ланцюгів поставок, які було зруйновано під час війни.
- Пані Ольго, вітаємо Вас! Поділіться, будь ласка щодо головної мети та основних цілей проекту Європейська мережа підприємств?
- Європейська мережа підприємств (Enterprise Europe Network-EEN) – це одна з найбільших мереж підтримки малих та середніх підприємств у
Європейському союзі. В Україні даний проект працює з 2017 року, а вже сьогодні він представлений Торгово-промисловою палатою (ТПП) разом з вісьмома організаціями консорціуму EEN-Ukraine (The Ukrainian Chamber of Commerce and Industry, Technology Transfer Department of Institute of Physics National Academy of Science of Ukraine, New International Corporation Ltd, Taras Shevchenko National University, The Ministry of Foreign Affairs of Ukraine, namely its structural units – Department of the EU in Ukraine and Mission of Ukraine to the EU, Association ’Industrial Automation of Ukraine’, Non-Governmental Organisation Information Technology Cluster, State Finance Institution for innovations). Мережа працює по всьому світу і включає 64 країни Європи та Азії. Допомога бізнесу у встановленні партнерських контактів, які можуть перерости у спільну справу задля зростання компаній – одна з найважливіших цілей. Проєкт абсолютно безкоштовний для українського бізнесу. - Що саме мається на увазі, коли ви наголошуєте на тому, що даний проєкт допомагає інтернаціоналізуватись українським компаніям, як саме проходить даний процес, та як Ви обираєте підприємства для участі?
- Проєкт охоплює широкий спектр економічних секторів (можна сказати, що всі сектори економіки), включаючи сферу охорони здоров’я, агропродовольчу та харчову промисловість, а також сегменти моди та текстилю. Кожен клієнт, який приєднується до нашого обслуговування, отримує персонального менеджера, який працює та супроводжує компанію відповідно до її індивідуальних потреб. Експерти нашої мережі надають цільовий підхід, спрямований саме на конкретний бізнес-сектор. Менеджер допомагає у створенні профілю на платформі та надає доступ до бази комерційних запитів та пропозицій. Крім того, надаються безкоштовні тренінги для підприємців, а також забезпечується підтримка в їхньому розвитку, включаючи участь у міжнародних тренінгах і візитах до підприємств за кордоном. Основними критеріями для продовження співробітництва компаній є їхня фінансова стійкість, відсутність російських бенефіціарів, а також відсутність статусу припинення діяльності.
- Які успіхи вже досягнуті в рамках «Європейської мережі підприємств» та які плани на майбутнє в міжнародному підприємництві в прийдешньому році?
- За час існування проєкту наша команда взаємодіяла з понад двадцятьма п’ятьма тисячами клієнтів. Ми успішно проводимо бізнес-місії та B2B-переговори в рамках різноманітних форумів, виставок і конференцій, включаючи company-missions and study visits.
Минулого року ми розпочали спрямовувати свою увагу на компанії, що представляють творчу індустрію, включаючи такі сегменти як дизайн та йога тощо. У результаті нам вдалося безкоштовно представляти колекції молодих дизайнерів на Turin Fashion Week. В цьому році було організовано Showroom Українських дизайнерів під час тижня моди в Мілані. Під час якого, українська компанія підписала договір на поставку продукції до Італії.
Також, в умовах воєнного стану, коли чоловіки не можуть виїздити за кордон, а жінки обмежені у можливості покидати свої домівки через бізнес, особливо актуальним став онлайн-формат заходів. Кількість таких заходів необмежена протягом місяця. - Які конкретні виклики виникають в процесі роботи з українськими компаніями під час виходу на міжнародні ринки?
- Зі списку основних питань від українських підприємств на першому місці – проблема сертифікації. При виході на міжнародний ринок компанії часто зіштовхуються з потребою оформлення документів, щоб відповідати встановленим стандартам і вимогам. Щодо логістичних аспектів, пов’язаних із закупівлею сировини чи товарів, наразі вони виявляються одними з найбільш чутливих питань. Завершальним елементом стає відповідність товарів вимогам ринку Європейського союзу.
Ці виклики логічні на даному етапі, адже наразі відбувається перехідний процес, з яким зіштовхуються всі компанії, які прагнуть стати частиною Єдиного Європейського ринку. Розуміючи дану ситуацію, Торгово-промислова палата України та Консорціум EEN Ukraine намагаються максимально пом’якшити та спростити даний процес, надавши консультаційну та практичну підтримку.
facebook: olga.shubina.31