Треба бути мобільним, застосувати нові закони на практиці тут і зараз. Так би мовити навчатися на ходу. Так про роботу бухгалтера та консультанта із податків розповідає керівник компанії «Інформ Актив» Ірина ГОНЧАРЕНКО – у нашому інтерв’ю!
- Ірино, як Ви потрапили у світ податків та бухгалтерських книг?
- Тут досить прозаїчна історія. Я пішла на бухгалтерський факультет, бо батьки так сказали. Головним критерієм їх вибору було те, що роботу бухгалтера в ті часи було легко знайти. Тож, я здобула освіту і пішла працювати відразу на посаду головного бухгалтера, а паралельно ще вчилася. Найулюбленіша робота була в іноземній компанії, де отримала європейський досвід.
З часом я вирішила відкрити власну справу, пов’язану з тренінгами і семінарами по особистісному розвитку, оскільки в мене чотири вищі освіти, одна з яких психологія. На жаль, той бізнес прогорів, і я не знала, що робити далі, та випадково, зустрівши колишнього керівника, отримала пораду: організуй бізнес, пов’язаний з фінансами, так як ти в цьому профі! Тож я організувала бухгалтерську компанію, де є керівником та податковим консультантом. Ось так я реалізувала те, що хотіла: я допомагаю людям, багато спілкуюсь і вирішую нетривіальні задачі. - Які характеристики мають бути у гарного бухгалтера?
- Перш за все – це порядність. Мабуть, це найголовніша риса. Ви ж розумієте, що в руках бухгалтера усі кошти підприємства, і ви маєте йому довіряти. Також – це професіоналізм і мобільність, бо закони у нас часто змінюються і треба до них пристосуватися швидко. Треба вміти застосувати їх на практиці тут і зараз. Так би мовити навчатися на ходу. Ще одна важлива риса, яка має бути у гарного бухгалтера, це стресостійкість, бо спілкування із нашими інстанціями дорогого варте. У вас мають бути стальні нерви.
- Ірино, як змінилося Ваше життя після повномасштабного вторгнення росії на територію України?
- Знаєте, я просто була до цього готова. Наш бізнес пережив два важкі ковідні карантини, ми пристосувалися давно. Моя психологічна освіта стала у нагоді, особливо у перші два місця війни, тому що більшість людей я консультувала не з оподаткування, а як психолог. Щодо роботи, то до початку війни у нас було 98 клієнтів, а на перше квітня платоспроможних було всього 2 (зараз 38). Жодного працівника я не звільнила, використала свої заощадження, аби зберегти і оплатити офіс, комуналку та зарплатню людям. Ми працювали і працюємо на благо нашої держави. В мене є така світлина: сиджу в коридорі на матраці, на колінах чемоданчик з речами на випадок екстреної евакуації, а на ньому ноутбук і я працюю, а в той час над нами все літало і вибухало…
Клієнти дуже просили, аби я нікуди не їхала, допомагала на місці в їх діяльності і забезпечила збереження документів.
В найважчі моменти наш колектив ще більш згуртувався, і ми працювали майже цілодобово: комусь необхідно терміново перемістити бізнес в більш безпечний регіон, комусь перепрофілювати діяльність і змінити умови трудових договорів, комусь закрити ФОП, питань було безліч.
Пам’ятаю, мені дзвонять клієнти, у них істерика, то я спершу їх вислуховую, заспокоюю, а вже потім переходили до справи. І перші 4 місяці війни ми працювали на волонтерських засадах або за донейшен, так як для нас пріоритетом було і є збереження бізнесів клієнтів, а не власна вигода. І це не тільки моя думка, а всього нашого колективу – вони в мене найкращі! - Чи важко було прилаштуватися до нової реальності? Як вдалося взяти себе в руки і продовжити жити і працювати?
- Мені дуже допомагає медитація і йога, бо я цілий день працюю, заспокоюю, підбадьорюю і періодично під вечір почуваю себе виснаженою: стільки людського горя навкруги і з цим треба щось робити, якось його трансформувати… Без медитації і тілесних практик важко взяти себе в руки. Крім того, в мене є мотивація – бачити Україну процвітаючою країною, а для цього необхідні успішні бізнеси, і я з командою маю бути в ресурсі, тому тримаємось!
- Як Ви вимушені були змінити свій підхід до роботи у війну? Як працює зараз ваша компанія?
- Щоб допомогти бізнесам, нам прийшлось відкрити 2 нових напрямки діяльності: аутстафінг та зберігання документів. І, так буває, хочеш допомогти безкорисно, а тобі приходять нові види доходів.
Зараз, мабуть, найважчий період для роботи, бо немає світла та Інтернету. А робота є і вона не вовк, в ліс не тікає, і штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних і подачу звітів ніхто не відмінив (на момент інтерв’ю). Я мігрую між офісом і домом, шукаю де є світло і де є мережа. Зараз це повний форс-мажор. Але ми впораємося, як і Україна! - Ірино, а що Ви зробите першим одразу після перемоги України?
- Перш за все в мене є мрія – об’їхати усі зруйновані наші міста і поклонитися полеглим героям, які захищали нас ціною власного життя. А вже потім – одразу в наш Крим поїду відпочивати!
Ми вистоїмо, переможемо і станемо найкращою країною в світі! – знаю.
ІНФОРМ АКТИВ
Сайт: informasset.info
+38 096 179 99 33
+38 050 179 99 89
e-mail: info@informasset.info
Instagram: iryna_tax