ОСВІТА –
МАЙБУТНЄ НАЦІЇ
За версією 2020 року Каріна
ЧУЙКО стала найкращим вчителем початкових класів у своєму місті. Вона – старший вчитель, спеціаліст І категорії, освітній експерт, лауреат та переможець І ступеня щорічної Премії Одеської обласної ради талановитій молоді в номінації «За педагогічні досягнення».
– Каріно, ми раді знайомству з Вами. Розкажіть про свій професійний шлях, чому саме сфера освіти зацікавила Вас?
– У дитинстві я мріяла стати лікарем-хірургом! Мене цікавило, як побудований людський організм, захоплювали історії видатних лікарів. І на той момент я ніби відчула – це МОЄ! Дуже хотіла «ремонтувати» людей (сміється). Але по мою дитячу мрію прийшла зла чаклунка Хімія! Я так і не змогла зрозуміти цей предмет… І, на жаль, мрія стати лікарем так і залишилась дитячою мрією.
Я почала придивлятись до звичних для моєї сім’ї речей. Спостерігала за тим, як ввечері мати перевіряла зошити, готувалась до уроків, за тим, як вона спілкується зі своїми вихованцями, про що говорить з моїми тітками. Справа у тому, що мої тітки теж вчительки. Я мала приклад роботи вчителя біології, англійської мови та початкових класів. Останнє мене більш приваблювало, адже маленькі діти випромінюють щастя! Тому після 9 класу я навчалася у педагогічному училищі і пов’язала свою діяльність саме з малечею.
– Ви співпрацювали з управлінням Державної служби якості освіти в Одеській області. Поділиться з нами історією успіху.
– Можу похизуватися собою (сміється). В першу чергу тим, що я можу бути відвертою з моїми учнями. Також я, дізнавшись про пілотну сертифікацію вчителів початкових класів, одразу вирішила спробувати, адже в першу чергу цікаво дізнатися оцінку своєї діяльності від незалежних експертів. Сертифікацію успішно пройшла! Але на цьому досягнення лише розпочались…
У 2019-2020 роках я перемогла у двох турах конкурсу «Вчитель року – 2020» в номінації «Початкова освіта».
Стала лауреатом І ступеня щорічної Премії Одеської обласної ради талановитій молоді за особисті досягнення у різних сферах суспільного життя, зайнявши І місце в номінації «За педагогічні досягнення».
Атестаційна комісія вирішила присвоїти мені кваліфікацію «спеціаліст першої категорії» та педагогічне звання «старший вчитель».
Я переконана, що на досягнутому зупинятись не можна, і цього року пройшла навчання на базі Управління Державної служби якості освіти та брала участь в проведенні ІІІ етапу сертифікації педагогічних працівників у якості освітнього експерта. Це велика честь та відповідальність одночасно.
– Світові тенденції та процеси вносять свої корективи і в сферу освіти. Дистанційне навчання, напевно, найболючіше питання для багатьох. Як вдається зберегти якість освіти?
– Якість дистанційної освіти залежить від безлічі факторів. Насамперед від налагодженого механізму взаємодії між вчителем, учнями та батьками вихованців. До таких викликів не була готова жодна країна світу, але я переконана, що українські освітяни виконали свою неможливу місію.
– Які кроки приймаються в даному напрямку на перспективу?
– Вчителі – супергерої! Вони активно опановують технології дистанційного навчання, освітні програми, проходять навчання щодо впровадження дистанційних уроків. До того ж, у межах ініціативи Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації України щодо забезпечення ноутбуками вчителів в усіх обласних державних адміністраціях проводяться тендери. Ця техніка може надаватися в користування педагогічним працівникам з метою належної організації освітнього процесу. А до 2024 року передбачається забезпечити співвідношення «один ПК на одного вчителя».
– Щоб Ви порадили нашим читачам, діти яких на дистанційному навчанні?
– Підтримуйте своїх дітей! Зараз вони потребують вашого розуміння та підтримки більше, ніж коли-небудь. Хто, як не ви, маєте допомогти своїм малюкам. Пам’ятайте, що якість освіти не вимірюється кількостю балів, а сімейне щастя не залежить від успішності дитини.