Перейти до панелі інструментів
миллениум

Марина ХОША: Ми змінюємо країну шляхом підвищення рівня фінансової грамотності населення

Гість номеру – засновник та голова правління Громадської організації «Батьківський рух Харківщини», радник директора навчально-наукового інституту «Каразінський банківський інститут», керуючий партнер служби фандрейзингу та комунікаційних зв’язків Громадської організації «Діловий клуб «ПАРТНЕР», фінансовий радник MetLife Марина ХОША.

– Марина, якою Ви бачите сучасну реформу в освіті?

– Ми разом повинні будувати націю свідомого вибору, бо якщо людина обирає свідомо, вона завжди буде успішною, а в школі цьому не вчать. Нам варто давати більше підприємницького інтенсиву, а саме знайомити учнів з поняттями маркетинг, менеджмент, продажі, лідерство, програмування на успіх тощо. Сучасна школа повинна допомогти дитині визначитися з майбутньою професією.

Ми повинні зробити так, щоб кожна дитина мала можливість отримати в майбутньому такі кваліфікаційні ознаки, як: вища освіта, експертні знання, працездатність, розвинуті комунікативні здібності та навички, вміння працювати з різними джерелами інформації, самоорганізація, мотивація тощо. Переконана в тому, що лише вільні люди творять майбутнє, а вільних людей виховує лише вільна школа.

– Ваша діяльність доволі активна та соціально значима для українського суспільства. Розкажіть нам про свої функції, завдання та місію в роботі.

– Нас напхають в школі купою непосильних та непотрібних академічних знань,  які часто ми не використовуємо в житті, але не вчать основному – як заробити, зберегти, заощадити та інвестувати. А ці навички потрібні кожній людині в її повсякденному житті. Низький рівень фінансової обізнаності населення – сьогодні дуже актуальне питання. Я особисто вже багато років опікуюся цим питанням та майже пів життя віддала цьому. Наша місія – підвищення рівня фінансової грамотності населення в Україні. Ми, разом з однодумцями, розробили та впроваджуємо стратегію розвитку фінансового сектору країни, маємо велику купу методичних матеріалів та навіть розробили гру «Життєвий капітал», це соціально-економічний симулятор із управління ресурсами.

Особливість та унікальність цієї гри полягає в тому, що в ній ми використали лише ті фінансові інструменти, які присутні у вітчизняній економіці, а також гра адаптована під особливості українського менталітету. Протягом останніх трьох років нам вдалося відкрити в різних регіонах України близько 150 клубів фінансової грамотності на базі шкіл міста. Зараз ведеться велика робота над Національним проектом підвищення рівня фінансової грамотності серед людей різного віку.

– Яка вона, на Вашу думку, сучасна профорієнтація?

– Сьогодні на основі профорієнтації нам треба демонструвати дітям можливості дорослого світу. Завдяки профорієнтаційній спрямованості та ігровому формату різноманітних заходів діти завжди зможуть отримати максимальне розуміння важливості та значимості тієї чи іншої професії. Важливо також те, щоб діти мали можливість спілкуватися з людьми, які дійсно люблять свою справу та з задоволенням будуть демонструвати переваги улюбленої роботи, що сприятиме формуванню у дітей правильного уявлення про майбутню кар’єру.

Нам варто якомога раніше знайомити дітей з сучасними напрямками і можливостями профорієнтації шляхом усвідомлення своїх цілей, потреб, цінностей. На мою думку, саме практики якнайкраще розкажуть дітлахам, як зрозуміти себе, свої уподобання та інтереси, як вибирати «свої» професії, як бути готовими до постійних змін та знайти своє визнання.

– Кому та чим вигідні фінансово-грамотні українці?

– Фінансово грамотне населення: щомісяця веде облік доходів і витрат, як особистих, так і сім’ї; живе за власні кошти – без накопичення «непідйомних» боргів; фінансово грамотно планує на перспективу, тобто готується до непередбачених обставин в майбутньому та пам’ятає про пенсію; придбає фінансові продукти та послуги на підставі раціонального вибору; в цілому непогано орієнтується в фінансовій сфері.

– Над чим надалі Вам варто працювати, аби виховати фінансово-грамотних українців?

– Нам варто розробити спеціальні методичні матеріали з фінансової грамотності для різних верств населення та розповсюджувати їх. Впровадити проект «Університет третього віку» для викладання фінансової грамотності населенню пенсійного віку, бо саме ця верства населення сьогодні є самою незахищеною у фінансовому просторі. Нам варто організувати заходи з підвищення кваліфікації методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, педагогів із питань упровадження курсу «Фінансова грамотність» в системі післядипломної освіти по всій країні. Адже ми маємо підтримати вчителів та навчити їх викладати цей предмет якісно та цікаво.

MarynaKhosha

kharkiv.parents

+380687977000
khosha@ukr.net

Зв'яжіться з нами

Наші менеджера проконсультують вас за всіма питаннями