Перейти до панелі інструментів
миллениум

Півтрильйона гривень щороку українці сплачують за неякісні послуги! Така статистика національного центру сертифікації якості послуг. Найбільш проблемні – харчова та будівельна сфери. В них більше третини спеціалістів і компаній не відповідають вимогам. Які порушення найчастіше знаходять при перевірках і як звичайним людям вплинути на якість отриманих послуг? Відповідає експерт – Наталія Шевченко-Годун, директорка Національного центру сертифікації якості послуг.

– Добрий день, Наталіє! Розкажіть як Ви прийшли до цієї сфери бізнесу?
– Про дану сферу мені розповів мій знайомий В’ячеслав Васильович Бігун. Він наголосив, на тих проблемах, які існують у нашому суспільстві в сфері послуг. Особливу увагу звернув на відсутність належного контролю з боку держави та інших інституцій. Детально ознайомив зі своїми ідеями щодо важливих змін. Коли я про це почула, то відразу зрозуміла, що хочу долучитися до цієї справи. Адже я давно мріяла зайнятися тим, що буде не просто бізнесом, а служінням на благо всього народу та майбутніх поколінь. Для мене це самореалізація та задоволення від того, що я в деякій мірі можу вплинути на якість життя в нашій країні і створити для людей комфорт, захист і впевненість.
– Наскільки серйозною є проблема якості послуг та товарів в Україні?
– На ринку послуг в Україні функціонує 648 499 підприємств: юридичних осіб та ФОПів. У цю кількість не включені фізичні особи, які надають послуги у сфері будівництва, майстри нігтьового сервісу, перукарі, майстри тату та інші. Якщо рахувати всіх, то це понад мільйон осіб. У грошовому еквіваленті ринок послуг (крім фінансових послуг) сягає 642 695 млрд грн на рік. Це чимала сума. За нашою статистикою та дослідженнями, які ми регулярно проводимо, найбільш проблемними є харчова та будівельна сфери.
У будівельній галузі 82% спеціалістів не мають достатньої кваліфікації. В харчовій промисловості не відповідають вимогам близько 75% закладів. У більшості випадків це використання неякісних або прострочених продуктів. У б’юті-сфері також є порушення. В основному це недотримання правил дезінфекції та дезінсекції.
У середньому близько 78% послуг усіх галузей є неякісними. Близько півтрильйона гривень щороку українці сплачують за них!
Ми докладаємо чималих зусиль, щоб навести лад у сфері послуг. Проводимо сертифікацію, щоб кожен споживач, коли бачить наш сертифікат, був впевнений, що тут присутня найвища якість.
– Які послуги можуть бути оцінені та сертифіковані у вашому центрі?
– На даний момент ми можемо сертифікувати близько 50 сфер послуг. Але ми щомісяця напрацьовуємо критерії оцінювання інших сфер, щоб охопити якомога більшу кількість.
– За якими критеріями ви оцінюєте якість товарів та послуг?
– Критерії оцінювання ми встановлюємо спираючись на норми ДСТУ, ДБН, технологічні карти виробників. Також у нас є власні критерії, які ми напрацьовуємо з найкращими фахівцями галузей та профільними інститутами. Ці показники базуються на головному фундаменті – якість.
– Як самі громадяни впливають на якість товарів та обслуговування?
– Це дуже важливе питання. Річ у тім, що на ринку діє просте правило – попит породжує пропозицію. Отже, кожен громадянин може вплинути на якість послуг. Для цього ми повинні поважати себе і вимагати якісних послуг. У такому випадку надавачі послуг будуть змушені підіймати свої стандарти. Звісно, звичайний громадянин не може проводити дослідження, перевіряти технологію. Але для цього працюємо ми! Вам потрібно лише запитувати про наявність нашого сертифікату. Якщо він є – можете бути впевнені в тому, що ця компанія пройшла жорстку перевірку Національного центру сертифікації якості послуг. Тому цінуйте свій час та кошти. Запитуйте у будь-кого від будівельника до масажиста про наявність нашого сертифікату. Ми створили ресурс, куди завантажуються всі сертифікати по кожній сфері, і ви легко можете перевірити справжність сертифікату на нашому сайті.
– Як вважаєте, чому у нас в Україні такий низький рівень якості послуг?
– Головний аспект – це самі люди, користувачі послуг. Якщо людина себе не поважає, вона погоджується на те, що їй дають.
Звісно, є ще суб’єктивні аспекти, такі як корупція. Якщо, наприклад, побудували якийсь житловий комплекс. Під час його будівництва допустили низку порушень, а технічний нагляд, замість того, щоб змусити підрядника переробити те, що зроблено неякісно, просто отримує хабар і підписує документи про прийняття об’єму робіт. Але якби люди більше себе поважали і, побачивши квартиру з кривими стінами, відмовлялися її приймати, то в подальшому і технагляд, навіть якби й хотів взяти хабаря, то не зміг би – оскільки розумів, що покупець відмовиться від неякісної квартири.
Будьте свідомими, цінуйте і бережіть себе. А ми в свою чергу допомагатимемо вам.
http://ncsp.com.ua
+380685365151
+380995365151

Зв'яжіться з нами

Наші менеджера проконсультують вас за всіма питаннями