Успіх у вивченні будь-якої мови залежить від багатьох факторів, і хоча деякі умови можуть сприяти швидкому навчанню, важлива також індивідуальна робота та різноманітність підходів. Про це й не тільки розповість викладачка англійської мови – МАДИЧ ЖАННА.
– Чи підтверджуєте Ви те, що діти більш здатні вивчати мову, ніж дорослі?
– Це частково правда. Діти дійсно спроможні швидко засвоювати мову. Завдяки пластичності свого мозку, їх пам’ять дозволяє легко накопичувати матеріал у будь-якій послідовності, вони відкриті до пізнання нового. Проте це не означає, що дорослі не можуть ефективно вивчати нові мови. Вони мають в арсеналі досвід, навички навчання та мотивацію, розвинене логічне мислення, а також поглиблені знання з рідної мови, а, отже, всі шанси досягти успіху в опануванні іноземної.
– Жанно, скажіть, будь ласка, чи погоджуєтесь Ви з тим, що найкращі вчителі – носії мови?
– Не завжди. Носій мови – це прекрасне доповнення до базового навчання. Він може добре знати мову, але це не гарантує, що він вміє ефективно навчати інших. Кваліфікований вчитель з навичками викладання, який може пояснити граматичні конструкції, важливіший за того, хто просто володіє мовою. Багато хто готовий сперечатися щодо необхідності вивчати граматику, але я – за грамотність мовлення.
До речі, навіть пісні англійською не дозволяю собі писати з граматичними помилками. Тут ще треба додати, що носій мови допоможе у розвитку мовлення, але не кожен якісно підготує до тестів чи екзаменів.
– На Вашу думку, лише в англомовному середовищі можна добре засвоїти мову?
– Вивчення мови в середовищі, де вона є основною, може бути ефективним, але це не єдина умова для успіху. За допомогою сучасних технологій та методик ви можете ефективно вивчати мову і в не рідномовному середовищі. Я опанувала мову в Україні, і вивчала я її в ті часи, коли словників, підручників і аудіозаписів сильно бракувало. Сьогодні ми маємо доступ до розмаїття ресурсів і людей, з якими можна спілкуватися досхочу.
– Як Ви вважаєте, найкращий формат вивчення мови – індивідуальний?
– Індивідуальні уроки можуть бути ефективними, оскільки програма навчання адаптується до конкретного студента, але для деяких людей групові заняття є кориснішими, бо вони стимулюють спілкування та взаємодію. Завдання викладача – організувати інтерактивну діяльність так, щоб всі учасники навчального процесу почувалися комфортно і працювали ефективно. Хочу додати про свій улюблений лінгвокоучинговий підхід, який враховує індивідуальні потреби, цілі, стиль навчання та мотивацію кожного студента при індивідуальному навчанні, а ключ до успіху групового лінгвокоучингу полягає в тому, щоб збалансувати індивідуальні потреби кожного учасника з потребами групи, забезпечуючи при цьому колаборативне та підтримувальне навчальне середовище.
– Згодні Ви з тим, що іноземну мову легко вивчити самостійно за допомогою гаджетів?
– Самостійне вивчення мови з використанням додатків та онлайн-ресурсів може бути корисним, але воно вимагає високого рівня самомотивації та самодисципліни. Крім того, для досягнення певного рівня володіння мовою може знадобитися додаткова практика та зворотний зв’язок від вчителя, особливо коли йдеться про формування навички говоріння.
Щоправда, суттєво допомагає штучний інтелект. Тож якщо є можливість спілкування з його представником, то чому б ні. Та все ж, на мою думку, краще з людиною.
– Можете Ви підтвердити той факт, що вивчення мови залежить лише від професійних здібностей викладача?
– Викладач грає важливу роль у процесі навчання, але успіх також значною мірою залежить від студента, його мотивації, відданості, стилю навчання та регулярності практики. У лінгвокоучингу відповідальність за результат – 100 % з боку кожного учасника.
– Є така думка, що англійська мова дуже складна?
– Складність мови є суб’єктивною. Хоча англійська має свої складнощі, як-от неправильні дієслова чи іррегулярна вимова, вона також має багато аспектів, які можуть спростити вивчення. Насправді система часів дієслова надзвичайно проста щодо форм, але виникають труднощі у смислах через те, що думають англомовні інакше. Тому, основне завдання – відразу вчитися думати мовою, а не просто вчити. І з часом стати впевненим користувачем, створюючи умови для щоденного спілкування.