У квітневому випуску маємо честь представити вам нашу гостю – Ольгу КАРПОВУ. Як виконавча директорка Бізнес Школи КРОК та членкиня авторського колективу по розробці навчальної програми магістра медіації та вирішення конфліктів, Ольга Карпова веде нас у світ ефективного розв’язання конфліктів та розвитку підприємництва.
Наша гостя має понад 20-річний досвід у сфері бізнес-освіти, авторка понад 10 статей статей та публікацій в професійній пресі, присвячених проблематиці розвитку підприємництва, освітніх програм для дорослих, тенденцій в менеджмент освіті. Також Ольга Карпова – членкиня Національної асоціації медіаторів України та Асоціації з розвитку менеджменту та бізнес-освіти в Україні.
- Які переваги навчання в магістерській програмі Бізнес Школи КРОК з Медіації та вирішення конфліктів Ви відзначаєте, в порівнянні з іншими програмами?
- В 2019 році Бізнес Школа КРОК долучилася до імплементації міжнародного проєкту MEDIATS, що фінансувався в рамках програми ERASMUS+ Європейського Союзу. Важливість реалізації саме цього міжнародного проєкту пов’язана з тим, що доступне та ефективне правосуддя було і залишається одним із пріоритетних напрямків побудови громадянського суспільства, а також вдосконалення судової системи в Україні. Одним з головних завдань проекту MEDIATS була розробка та реалізація магістерських програм з медіації та альтернативного вирішення спорів в низці закладів вищої освіти України. «Альтернативне врегулювання спорів (АВС)» – це група процесів, за допомогою яких вирішуються спори і конфлікти без звернення до формальної системи судочинства. АВС включає переговори, арбітраж та медіацію.
В Бізнес Школі КРОК ми створили ґрунтовну магістерську програму «Медіація та вирішення конфліктів». Створення цього освітнього продукту стало можливим завдяки вивченню досвіду зарубіжних країн, в яких розвинута медіація, а також через навчання та стажування групи тренерів в провідних закордонних освітніх установах, залучених до проєкту, оволодінню методиками та практиками проведення медіації.
Тривалість навчання складає 1 рік 4 місяці – це стандарт для магістерських програм, адже лиже кількість контактних годин на програмі становить майже 300 годин. Навчання є практико-орієнтованим. Безперечною перевагою програми є викладачі – відомі медіатори-практики. Окремо слід сказати про склад студентів, середній вік яких 36-40 років. На програмі навчаються адвокати, психологи, судді, топ-менеджери різних компаній, HR-директори, підприємці, адже інструменти медіації можуть бути застосовані в будь-яких сферах людського життя – починаючи від сімейних стосунків до вирішенні спірних ситуацій в бізнесі чи конфліктів в трудових колективах, а також на міжнародному рівні для врегулювання складних дипломатичних питань. - Які можливості для практичного застосування отриманих знань та навичок надає програма з Медіації?
- Всі, хто працюють та контактують з людьми матимуть перевагу та розуміння важливості володіння певними техніками та інструментами переговорів та медіації. Враховуючи обставини та контекст діяльності українського бізнесу, зумовлені воєнним станом, можна порекомендувати підприємцям та керівникам сфокусуватися на розвитку і вдосконаленні комплексу управлінських навичок. До них, окрім активного навчання, входять також: активне слухання, емоційна компетентність та коучинг, креативність, оригінальність та ініціативність, лідерство та соціальний вплив. Саме ці навички дуже важливі зараз.
Випускники програми можуть працювати в судах, державних органах, закладах освіти та охорони здоров’я, в сфері управління людськими ресурсами, управлінні проектами, соціальній сфері, обслуговуванні клієнтів, політиці, страхуванні та продажах. Роботодавці випускників – корпорації, навчальні заклади, організації охорони здоров’я, страхові компанії та банки. Отримана освіта магістерського рівня може підвищити здатність професіонала керувати конфліктами в будь-якій організації.
- Які ключові навички Ви використовуєте як консультант з якості бізнес-освіти. Яким чином вони сприяють у вирішенні проблем у бізнес-середовищі?
- Ми розуміємо, що не всі ті, хто навчається на програмі будуть медіаторами, проте вони опанують такі корисні навички як: активне слухання, емоційна компетентність, критичне мислення, аналітичне мислення, вміння задавати правильні питання. Я також навчалася та закінчила магістерську програму з Медіації та вирішення конфліктів в нашій Бізнес Школі КРОК. Навчання допомогло мені розбиратися в природі конфлікту, ставити правильні питання, розуміти почуття та емоції інших людей. Я застосовую інструменти та навички, отримані на програмі, які ефективно допомагають у роботі, у спілкуванні з колегами та студентами, а також в повсякденному житті.
- Які особисті якості, на Вашу думку, є ключовими для успішної практики медіації та консультування в сфері бізнесу?
- Медіатор – емоційно-безпечний контейнер з високою стадією розвитку свідомості, який здатен демонструвати відсутність емоційного залучення в конфлікт. Кожному професіоналу має бути притаманне бажання постійно розвиватися, вчитися новому, а щодо медіації – це конструкт, який можна вивчити, опанувавши певні правила та принципи. Людина має розуміти, що навіть складну справу можна вирішити мирним шляхом, не доводячи до розгляду справи у суді. Досягти домовленості по всім питанням можливо, імплементуючи win-win стратегію для зацікавлених сторін. Медіатор має володіти навичками та розумінням до цілеспрямованого спілкування, оцінки ситуацій, відбитті як фактів, так і почуттів, а також адаптації стилю до реалій даної конфліктної ситуації. Здатності медіатора до деескалації конфлікту та переходу до розв’язання – це навик, який підсилює особисте, сімейне, організаційне та соціальне благо.
- Поділіться, будь ласка, Вашими мріями та амбіціями щодо майбутнього.
- Місія нашої Бізнес Школи сформульована ще до війни, проте вона не втратила актуальності: «Ми створюємо світогляд бізнес-лідерів, відповідальних за майбутнє». Ми керуємося прагненням навіть у найскладніших умовах розвивати і підтримувати українські компанії та їх керівників. Бізнес Школа КРОК пропонує те, що актуально і корисно.
Моя мрія, як і у мільйонів українців, – перемогти зло, щоб закінчилася війна, запанував мир, а ми могли вчитися, розвиватися, творити, мандрувати, креативити. Нещодавно наш колектив сформував візію: «Бізнес Школа КРОК є визнаним та впливовим гравцем на глобальному ринку бізнес-освіти». Я прагну, щоб Україна була знаною в світі як передова, технологічна держава, в якій панує верховенство права та поважаються права людини, а кожен українець має можливості для особистісного та професійного розвитку.