МАЛЄК Віта — директорка Люботинської школи №6 Люботинської міської ради Харківської області, тренер-педагог, керівниця міжнародного рівня категорії B. Вона працює в освіті з 2009 року, пройшла шлях від музичного керівника та вихователя дитячого садка до директорки школи. Має шість вищих освіт, серед них — дві магістерські. Постійно вдосконалюється та впроваджує сучасні підходи в освітній процес. Її історія — приклад того, як любов до дітей, професійна наполегливість і віра в розвиток стають запорукою успіху.

— Пані Віто, Ви пройшли шлях від музичного керівника дитячого садка до директорки школи. Які події чи виклики стали для Вас найважливішими у цьому професійному зростанні?
— Шлях розпочався з роботи музичним керівником у дитячому садку. Саме там я навчилася бачити індивідуальність кожної дитини, творчо підходити до освітнього процесу, взаємодіяти з батьками та колегами. Проведення свят і виступів, де потрібно було об’єднати педагогів, дітей і родини, стало для мене школою командної роботи та відповідальності. Найважливішими виявилися ті моменти, коли творчий досвід у роботі з дітьми переріс у здатність організовувати колектив і приймати управлінські рішення. Саме ці виклики визначили мій шлях від педагога до керівника.
— Ви маєте шість вищих освіт і постійно продовжуєте навчатися. Що для Вас означає безперервна освіта і як вона впливає на Ваш стиль керівництва?
— Кожна нова освіта відкривала інший погляд на педагогіку та управління, формувала гнучкість мислення та готовність до інновацій. Для мене безперервна освіта — це не процес отримання дипломів, а спосіб мислення і стиль життя. Вона робить керівництво більш гнучким, стратегічним і водночас людяним. А власний приклад постійного навчання мотивує колектив, створюючи атмосферу, де розвиток є цінністю для всіх.
— Хто з людей став для Вас найбільшим натхненником у професії й допоміг повірити у власні сили?
— Моєю першою наставницею була тітка Зінаїда — моя викладачка з класу бандури. Вона зуміла поєднати високу вимогливість із щирою підтримкою. Показала, що педагогіка — це не лише знання, а й уміння розгледіти талант у кожній дитині. Саме від неї я навчилася вірити у власні сили, цінувати унікальність кожного й зрозуміла, що справжній лідер — це той, хто надихає. Її підтримка стала основою мого професійного зростання.
— Які моменти у роботі з дітьми чи колективом дарують Вам найбільше радості та відчуття сенсу?
— Найбільше радості я отримую тоді, коли бачу розвиток — дитини чи всього колективу. У роботі з дітьми це миті, коли дитина вперше вірить у власні сили та досягає більшого, ніж очікувала від себе. Це щира радість на святах і в щоденних дрібницях, коли діти діляться своїми досягненнями. У роботі з колективом — коли вчителі та працівники об’єднуються навколо спільної мети, підтримують одне одного й відчувають значущість своєї праці. У такі моменти усвідомлюєш: робота має справжню цінність.
— Якби могли дати пораду собі молодій, коли тільки починали працювати в освіті у 2009 році, що б Ви сказали?
— Я б порадила собі бути сміливою, відкритою та вірною своїм цінностям. Решта неодмінно прийде з досвідом.
Щиро дякуємо, шановна пані Віто, за відверту розмову, теплі спогади та мудрі поради. Ваша історія — приклад того, як наполегливість, любов до дітей і постійний розвиток допомагають досягати нових вершин в освіті. Бажаємо успіхів та натхнення на цьому шляху!
VITA MALIEK: “MY JOURNEY IN EDUCATION. FROM MUSIC DIRECTOR AT A KINDERGARTEN TO SCHOOL PRINCIPAL — AND THIS IS ONLY THE BEGINNING.”
Vita MALIEK is the headmistress of Lyubotyn School No. 6 of the Lyubotyn City Council in the Kharkiv region, a trainer-teacher, and an international category B manager. She has been working in education since 2009, rising from music director and kindergarten teacher to school headmistress. She has six higher education degrees, including two master’s degrees. She is constantly improving and implementing modern approaches to the educational process. Her story is an example of how love for children, professional perseverance and belief in development become the key to success.
— Mrs. Vita, you have gone from being a music director at a kindergarten to a school principal. What events or challenges were most important to you in your professional growth?
— The path began with working as a music director in a kindergarten. It was there that I learned to see the individuality of each child, to approach the educational process creatively, to interact with parents and colleagues. Holding holidays and performances, where it was necessary to unite teachers, children and families, became for me a school of teamwork and responsibility. The most important moments turned out to be those when creative experience in working with children grew into the ability to organise a team and make managerial decisions. It was these challenges that determined my path from teacher to manager.
— You have six higher education degrees and are constantly continuing your education. What does continuing education mean to you and how does it affect your leadership style?
— Each new education opened a different perspective on pedagogy and management, formed flexibility of thinking and readiness for innovation. For me, continuing education is not a process of obtaining diplomas, but a way of thinking and a lifestyle. It makes management more flexible, strategic and at the same time human. And my own example of continuous learning motivates the team, creating an atmosphere where development is a value for everyone.
— Who has been your greatest inspiration in your profession and helped you believe in yourself?
— My first mentor was Aunt Zinaida, my bandura teacher. She managed to combine high demands with sincere support. She showed that pedagogy is not only knowledge, but also the ability to see the talent in every child. It was from her that I learned to believe in my own strength, appreciate the uniqueness of each person, and realised that a true leader is someone who inspires. Her support became the basis of my professional growth.
— What moments in working with children or a team give you the most joy and sense of meaning?
— I get the most joy when I see the development of a child or the entire team. In working with children, these are the moments when a child believes in their own strength for the first time and achieves more than they expected of themselves. This is sincere joy on holidays and in everyday trifles, when children share their achievements. In working with a team, when teachers and employees unite around a common goal, support each other and feel the significance of their work. In such moments, you realise: work has true value.
— If you could give advice to your younger self when you first started working in education in 2009, what would you say?
— I would advise myself to be brave, open and true to my values. The rest will certainly come with experience.
Thank you very much, dear Mrs. Vita, for the frank conversation, warm memories and wise advice. Your story is an example of how perseverance, love for children and constant development help to reach new heights in education. We wish you success and inspiration on this path!