Jльга УГНІВЕНКО — співачка, літераторка, композиторка, художниця, заслужена діячка естрадного мистецтва України, народна майстриня України, рекордсменка, лауреатка Національної премії «Скарб Нації – 2022».

— Що надихає Вас на Ваш унікальний підхід до творчості? Як поєднуєте різні елементи у своїх роботах?
— Мене надихає краса природи, світові мистецькі шедеври, а також барвиста українська культурна спадщина нашого талановитого народу — як давня, так і сучасна.
— Чи можете розповісти про конкретний твір, у якому Ваш синкретичний стиль виявився найповніше? Що стало джерелом натхнення?
— Повною мірою мій синкретичний стиль проявився в ляльковому театрі, який я створила в Національному музеї літератури України за всебічної підтримки генеральної директорки музею Галини Олексіївни Сороки.
У театрі я виступаю в ролі сценаристки, режисерки, поетки і композиторки, конструкторки креслень театральної ширми та допоміжних конструкцій, художниці, майстрині декорацій та виготовлення театральних ляльок, акторкою руху та озвучення персонажів.
Уся ця масштабна творча робота стала можливою тільки завдяки тому, що Бог щедро наділив мене різними талантами моєї родини.
— Як, на Вашу думку, Ваше мультикультурне походження вплинуло на Вашу художню перспективу та теми, які досліджуєте у своєму мистецтві?
— Різнобічні таланти надихають мене на створення нових ідей, які потребують глибокого занурення в конкретну сферу. Наприклад, перед створенням колекції ляльок «Весілля», яка увійшла до Національного реєстру рекордів України, я детально вивчала традиційний український одяг кінця ХІХ — початку ХХ століття.
Результатом цієї роботи також стало видання спільної з моєю мамою, Тамарою Миколаївною Угнівенко, книжки «Духовний скарб українського народу», яка у 2012 році здобула перше місце на Всеукраїнському конкурсі «Краща книга України» в номінації «Моя країна».
— Як Ви бачите розвиток концепції синкретизму в сучасному мистецтві? Яке місце в цьому ландшафті займаєте Ви?
— Розвиток синкретизму в сучасному мистецтві тісно пов’язаний, передусім, із підтримкою обдарованих людей — особливо тих, хто має багатогранні здібності. Така людина бачить світ не лінійно, а в об’ємному вимірі — глибше, повніше.
На державному рівні має бути передбачена підтримка сімей, зокрема — через надання дітям змоги розвивати свої таланти в різних мистецьких напрямах із раннього віку. Йдеться про фінансові дотації, адже не кожна родина спроможна самостійно оплачувати всі захоплення дитини. Частину витрат має взяти на себе держава.
Моє місце у мистецтві визначать люди. Для мене головне — мати радість і щастя творити. За це я щиро вдячна долі.
OLHA UHNIVENKO: «FOR ME, THE MAIN THING IS TO HAVE JOY AND APPINESS IN CREATING, FOR WHICH I AM INFINITELY GRATEFUL TO FATE»
Olha UHNIVENKO is a singer, writer, composer, artist, Honoured Entertainment Artist of Ukraine, People’s Master of Folk Art of Ukraine, record holder, and winner of the National Treasure of the Nation 2022 Award.
— What inspires your unique approach to creativity? How do you combine different elements in your works?
— I am inspired by the beauty of nature, world artistic masterpieces, and the colourful Ukrainian cultural heritage of our talented people, both ancient and modern.
— Can you tell us about a specific work in which your syncretic style was most fully manifested? What was the source of your inspiration?
— My syncretic style was fully manifested in the puppet theatre, which I created at the National Museum of Literature of Ukraine with the full support of the museum’s general director, Halyna Soroka.
In the theatre, I act as a scriptwriter, director, poet and composer, designer of theatrical screen drawings and auxiliary structures, artist, master of scenery and production of theatrical puppets, actress of movement and voice acting of characters.
All this large-scale creative work became possible only because God generously endowed me with the various talents of my family.
— How do you think your multicultural background has influenced your artistic perspective and the themes you explore in your art?
— My versatile talents inspire me to create new ideas that require a deep immersion in a specific field. For example, before creating the “Wedding” doll collection, which was included in the National Register of Records of Ukraine, I studied in detail the traditional Ukrainian clothes of the late nineteenth and early twentieth centuries.
This work also resulted in the publication of the book “Spiritual Treasure of the Ukrainian People”, a joint effort with my mother, Tamara Uhnivenko, which won first place in the “My Country” nomination at the All-Ukrainian “Best Book of Ukraine” competition in 2012.
— How do you see the development of the concept of syncretism in contemporary art? What is your place in this landscape?
— The development of syncretism in contemporary art is closely connected, first of all, with the support of gifted people – especially those with multifaceted abilities. Such a person sees the world not linearly, but in a three-dimensional way – deeper and more complete.
At the state level, support for families should be provided, in particular, by enabling children to develop their talents in various artistic fields from an early age. We are talking about financial subsidies, because not every family is able to pay for all of their child’s hobbies on their own. The state should cover part of the costs.
My place in art will be determined by people. For me, the main thing is to have the joy and happiness to create. For this, I am sincerely grateful to fate.