Oлена ЖЕГУС — засновниця «Академії маркетингового мислення», доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом Державного біотехнологічного університету (м. Харків), член ГО «Українська асоціація маркетингу».

— Як маркетингова освіта може впливати на зміну мислення підприємців і власників бізнесу?
— Без змін у мисленні подальший розвиток неможливий. Тому у своїй «Академії маркетингового мислення» на інтенсивах, курсах, у процесі наставництва та консалтингу я застосовую авторську методологію й навчаю впроваджувати маркетинг можливостей.
Учасники моїх програм змінюють фокус: з виживання — на зростання, з продуктового підходу — на створення доповненої цінності, з клієнтоорієнтованості — на людиноцентричність, із шаблонних рішень — на креативні. Вони починають бачити нові перспективи, формувати стратегії, адаптувати свій бізнес, масштабуватись і зростати. Стають стійкими (невразливими) у вирі змін.
— Як консалтинг сприяє розвитку нових підходів до мислення?
— Консалтинг здійснює фахівець, який не залучений у корпоративну «замилену» рутину, тому бачить ситуацію ширше, інакше, незалежно.
Моя методологія, що ґрунтується на наукових досягненнях і практичному досвіді, пробуджує стратегічне, інноваційне мислення, дає змогу виявляти нові можливості.
У результаті в компанії впроваджуються нові знання та ідеї, передові практики, нестандартні підходи. Головне — команда відходить від шаблонів і по-новому сприймає ситуацію, свій продукт і своїх клієнтів.
— Як поєднати маркетингову освіту та консалтинг для створення ефективних стратегій на основі трансформації мислення?
— На практиці я поєдную маркетингову освіту й консалтинг у програмі наставництва «Маркетинг з людьми і для людей». Це симбіоз тренінгу, стратегічної сесії та консультування щодо розробки маркетингової стратегії.
У процесі наставництва відбувається трансформація мислення власника бізнесу та персоналу, перезавантажується маркетингова стратегія, формується команда, спроможна втілити її в життя. У результаті бізнес виходить на якісно новий рівень і здійснює справжній прорив!
— Які психологічні чинники важливі для успішної трансформації мислення через освіту та консалтинг?
— Потрібне лідерство (ініціативність) власника бізнесу й готовність до змін (відкритість мислення) всієї команди. Окрім сміливості та рішучості, важливі здатність сприймати нові ідеї, конструктивну критику й альтернативні точки зору.
Також необхідно дозволити собі сумніви, незнання, право на помилку — і водночас мати довіру до експерта. Найкращі результати дають оптимізм, проактивність, чіткі цінності та розуміння цілей.
— Які методи допомагають оцінити ефективність програм освіти й консалтингу в зміні мислення?
— Однозначно — скринінг «до/після», який дозволяє виявити впроваджені зміни та їх результати.
Критерії: кількість і якість нових бізнес-рішень; що почали робити по-новому; зміна переконань і синтаксису спілкування в команді (наприклад, замість «я не знаю» — «я можу дослідити, пошукати, спробувати»); оригінальність рішень, нестандартність підходів; швидкість реагування на події та прийняття рішень; здатність бачити можливості там, де інші помічають лише загрози.
OLENA ZHEHUS: «MY METHODOLOGY, BASED ON PROVEN SCIENTIFIC ACHIEVEMENTS AND PRACTICAL EXPERIENCE, AWAKENS STRATEGIC, INNOVATIVE THINKING, ALLOWING YOU TO SEE NEW OPPORTUNITIES»
Olena ZHEHUS is the founder of the «Academy of Marketing Thinking», Doctor of Economics, Professor of the Department of Marketing, Reputation Management and Customer Experience of the State Biotechnological University (Kharkiv), member of the NGO «Ukrainian Marketing Association».
— How can marketing education influence a change in the mindset of entrepreneurs and business owners?
— Without changes in thinking, further development is impossible. Therefore, in my Academy of Marketing Thinking, I use my own methodology in intensives, courses, mentoring and consulting and teach how to implement opportunity marketing.
Participants in my programmes change their focus from survival to growth, from a product approach to value-added creation, from customer focus to human centricity, from template solutions to creative ones. They begin to see new perspectives, formulate strategies, adapt their business, scale and grow. They become resilient (invulnerable) in the midst of change.
— How does consulting contribute to the development of new approaches to thinking?
— Consulting is carried out by a specialist who is not involved in the corporate “muddled” routine, so he or she sees the situation from a broader perspective, differently, independently.
My methodology, which is based on scientific achievements and practical experience, awakens strategic and innovative thinking and helps to identify new opportunities.
As a result, the company introduces new knowledge and ideas, best practices, and non-standard approaches. The main thing is that the team moves away from templates and perceives the situation, its product and its customers in a new way.
— How to combine marketing education and consulting to create effective strategies based on mindset transformation?
— In practice, I combine marketing education and consulting in my mentoring programme, “Marketing with and for People”. It is a symbiosis of training, strategic sessions and consulting on marketing strategy development.
The mentoring process transforms the mindset of the business owner and staff, reboots the marketing strategy, and forms a team capable of implementing it.
— What psychological factors are important for successful mindset transformation through education and consulting?
— It requires leadership (initiative) from the business owner and readiness for change (open-mindedness) from the entire team. In addition to courage and determination, the ability to accept new ideas, constructive criticism and alternative points of view is important.
You also need to allow yourself to have doubts, lack of knowledge, and the right to make mistakes – and at the same time have confidence in the expert. Optimism, proactivity, clear values, and an understanding of goals are the best ways to achieve the best results.
— What methods help to assess the effectiveness of education and consulting programmes in changing mindset?
— Definitely, a “before/after” screening that allows you to identify the changes implemented and their results.
Criteria: the number and quality of new business decisions; what was done in a new way; changes in beliefs and communication syntax in the team (for example, instead of “I don’t know”, “I can research, look for, try”); originality of decisions, non-standard approaches; speed of response to events and decision-making; ability to see opportunities where others only see threats.