Ігор ОХРІМЕНКО – ректор українського університету, ділиться досвідом роботи в умовах воєнного стану. Він розповідає про виклики, з якими зіткнувся заклад, унікальні особливості навчального процесу та плани на майбутнє.

– Пане Ігорю, перед навчальними закладами з початком повномасштабної війни постали серйозні виклики. Розкажіть, якими були Ваші перші кроки з урегулювання освітнього процесу?
– Насамперед ми зосередилися на налагодженні зв’язку з викладачами та студентами. Якщо викладачі ще якось давали про себе знати, то війна фактично розірвала комунікацію між університетом і студентами. Тож ми відновили організаційну структуру закладу, спочатку у віртуальному форматі. Провели своєрідну «перекличку», щоб пересвідчитися, що всі живі та здорові, і почали вибудовувати новий формат роботи в умовах війни.
– У чому полягає унікальність Вашого закладу?
– Ми єдиний університет в Україні, який вносить свої дипломи до бази даних Blockchain, що дозволяє миттєво підтверджувати їхню автентичність у будь-якому куточку світу. Також ми першими серед українських закладів вищої освіти запровадили сервіс зворотного зв’язку «Ректор-Студент».
Коли до України привозили людиноподібного робота Софію, лише наші студенти мали можливість поспілкуватися з нею наживо. Ми також надали найбільшу кількість безкоштовних місць для дітей із тимчасово окупованих територій.
Щодо статусу приватного університету – ми єдині в Україні, чия історія налічує не 20–30 років, а вже понад століття.
– Пане Ігорю, які плани на новий навчальний рік?
– Ми завжди прагнули бути цікавими та сучасними. Одного разу запросили з лекцією Марка Гінзбурга – людину, відому своїми аналітичними прогнозами. Тоді, жартома, ми запитали його, яким він бачить майбутнє нашого закладу. Так само жартома (сподіваюся, що жартома) він відповів, що прогнозує його закриття, адже в найближчому майбутньому штучний інтелект замінить усі наші професії.
П’ять років тому це здавалося фантастикою, а сьогодні всі наші студенти вже активно використовують ШІ навіть для розв’язання найпростіших завдань.
Тому наші плани – адаптувати освітні програми до сучасних реалій, щоб випускники могли впевнено конкурувати на глобальному ринку праці. Ми працюємо над тим, щоб класична освіта не лише зберігала свою цінність, а й доповнювалася актуальними технологіями та практичними навичками, що допоможуть нашим студентам знайти себе у динамічному світі.
UNIQUENESS AND INNOVATION:
UKRAINIAN UNIVERSITY IN THE CONDITIONS
OF MARTIAL LAW
Іhor OKHRIMENKO, the Rector of the Ukrainian universitу, shares his experience working under martial law. He talks about the challenges the institution faced, the unique features of the educational process, and plans for the future.
– Mr. Ihor, with the outbreak of a full-scale war, educational institutions have faced serious challenges. Tell us what were your first steps to regulate the educational process?
– First of all, we have focused on establishing contact with teachers and students. While teachers had somehow made themselves known, the war practically broke communication between the university and students. So we restored the organisational structure of the institution, initially in a virtual format. We conducted a kind of “roll call” to make sure that everyone was alive and well, and began to build a new format of work in wartime conditions.
– What is unique about your institution?
– We are the only university in Ukraine that enters its diplomas into the Blockchain database, which allows our graduates to instantly confirm their authenticity anywhere in the world. We were also the first among Ukrainian higher education institutions to introduce the “Rector-Student” feedback service.
When the humanoid robot Sophia was brought to Ukraine, only our students had the opportunity to communicate with her live. We also provided the largest number of free places for children from temporarily occupied territories.
Regarding the status of a private university, we are the only one in Ukraine whose history is not 20–30 years old, but over a century old.
– Mr. Igor, what are your plans for the new academic year?
– We have always strived to be interesting and modern. Once we invited Mark Ginzburg, a man known for his analytical forecasts, to give a lecture. Then, jokingly, we asked him how he saw the future of our institution. Just as jokingly (I hope it was a joke), he replied that he predicted its closure, because in the near future artificial intelligence would replace all our professions.
Five years ago, this seemed like fantasy, but today all our students are already actively using AI even to solve the simplest problems.
Therefore, our plans are to adapt educational programs to modern realities so that graduates can confidently compete in the global labour market. We are working to ensure that classical education not only retains its value, but is also supplemented with up-to-date technologies and practical skills. That will help our students find their place in a dynamic world.