Зіткнулися з проявами агресії від власної дитини? Хочете налагодити стосунки зі своїм підлітком? Як це зробити, знає ОЛЬГА ВОЙТІКОВА, магістр психології, наша постійна гостя та експертка. Нині вона активно працює за напрямом «Арттерапія», зокрема з метафоричними асоціативними картами, а також впроваджує новий — роботу з чакрами. Про це і не тільки говорили під час нашого інтерв’ю.
– Ольго, Ви маєте великий досвід у психології та спеціалізуєтеся на арттерапії. Які основні напрями Вашої діяльності сьогодні?
– Сьогодні арттерапія є одним із напрямів психотерапії та психокорекції, який дає реальні результати. Я використовую різні види арттерапії в роботі з дітьми. Наприклад, робота з пластичними матеріалами, з вовною чи з кавою, мандалотерапія, ізотерапія тощо. Сьогодні я активно поєдную арттерапію з МАК (метафоричні асоціативні карти) у роботі з дітьми, підлітками та дорослими. МАК — це, перш за все, робота з метафорою, яка звертається до підсвідомості.
– Які нові напрями Ви впроваджуєте у своїй роботі?
– Окрім арттерапії та нейропсихології, сьогодні я практикую роботу з чакрами та вивчаю гіпнотерапію. Чакри — це особливі енергетичні центри, розташовані в тілі людини. Вони символізують різні аспекти фізичного, емоційного та духовного стану. Коли виникають проблеми в одній із чакр, можемо спостерігати психосоматичні реакції в усьому організмі. Тому кожна чакра має свої ознаки гармонійного стану чи дисгармонії.
– З якими випадками Ви працюєте?
– Сьогодні все частіше зустрічаються такі запити від батьків:• прояви агресії та імпульсивності, спалахи злості, гіперактивність у дітей;• залежність від гаджетів, комп’ютера або телефона;• складнощі у навчанні, відсутність мотивації, погані результати навчання, труднощі з концентрацією уваги;• страхи, тривожні стани, панічні атаки.• втрата батьків, психотравми;• обсесивно-компульсивні розлади.Також є багато запитів на нейропсихологічну діагностику та корекцію, зокрема для дітей з РАС (розлади аутистичного спектру) і РДУГ (розлад дефіциту уваги з гіперактивністю). Працюю із самознищувальною поведінкою (депресивні стани, селфхарм), розладами харчової поведінки тощо. І, звичайно, із запитами на гармонізацію стосунків між батьками та дітьми.
– Які проблеми Ви допомагаєте подолати за допомогою нейропсихології?
– Нейропсихологія вивчає структуру та функціонування мозку, його вплив на психіку та поведінку дитини або дорослої людини. Також досліджує ділянки та процеси мозку, які відповідають за вищі психічні функції: сприйняття, пам’ять, увагу, мислення, мову. Нейропсихологія вирішує такі проблеми, як:• труднощі в навчанні, мовленнєві труднощі;• проблеми з розумінням, засвоєнням та відтворенням інформації;• підвищена або занижена рухова активність;• труднощі координації рухів;• часті перепади настрою, імпульсивність, складнощі у розумінні емоцій і ситуацій.Для кожної дитини створюється індивідуальна програма після проведення нейропсихологічної діагностики. У ній я враховую результати діагностування, ставлю цілі та розробляю план корекції, залежно від виявлених порушень.
– Які професійні плани маєте?
– Сьогодні я багато працюю з МАК у психотерапевтичній роботі як з дорослими, так і з дітьми, особливо з підлітками. У цей нестабільний віковий період виникає багато проблем: від травм до пошуку ресурсів. Метафоричні картки допомагають знайти рішення та підказки. У 2021 році я створила власну ресурсної колоди «Джерела». Зараз активно працюю над створенням нових колод метафоричних карт.
Ольга Войтикова voitikova.olga