Перейти до панелі інструментів
миллениум

Створи себе і свою мрію у медіа-майстерні! Незабаром у Києві стартує новий навчальний проєкт для підлітків. Його організаторка – відома медійниця з багаторічним досвідом роботи на телебаченні Марія Шевченко. На заняттях вона ділитиметься знаннями з режисури та журналістики. А також навчатиме основ відеозйомки у різних жанрах – від тік-току до короткометражних фільмів. Детальніше про новий проєкт, а також про свою кар’єру на телебаченні Марія розповіла в інтерв’ю нашому журналу.

– Добрий день, Маріє. Розкажіть про Вашу кар’єру на телебаченні. З чого все почалось?
– Початок моєї телевізійної кар’єри був доволі веселим. Мені доручили зняти репортаж про м’ясо на Бессарабському ринку. Потрібно було провести бліцопитування, поговорити з продавцями. Пам’ятаю себе, 17-річну студентку, своє хвилювання і як мікрофон чомусь опинився у моїй кишені. А ще, як люди ховалися від нашої знімальної групи під прилавки. Перестрибувати до них я не наважилася. Зйомки були зірвані. Саме тому в моїй медійній майстерні, яку збираюся найближчим часом запустити, однією з тем буде: Як подолати стрес перед інтерв’ю і не налякати героя.
Що стосується подальшого мого життя на телебаченні, то все складалося дуже добре. Я пройшла кар’єрний шлях від редакторки, ведучої до заступника директора з творчих питань студії. Маю багаторічний досвід роботи в Inter Media Group, де доля звела мене з талановитими та фаховими людьми. Вони поділилися багатьма секретами медійного мистецтва. Давали мені зелене світло в реалізації найсміливіших ідей. За що я їм безмежно вдячна.
– Ви керували багатьма проєктами на телебаченні. Який був найцікавішим і чому?
– Вважаю, що використовувати ефір треба якісно. Кожна хвилина, а іноді секунда – діамант. Тому для себе виділяю пошукові та новинні формати. Коли, показавши людину на 2 секунди по телебаченню, її впізнають і забирають додому – це щастя. Коли новини подаються максимально продумано – це сила. А також збереження ментального і фізичного здоров’я людей. Особливо це важливо під час війни.
Щодо проєктів у цілому, то працювала в різних. І пізнавальних, і розважальних. Наприклад, «Ранок з Інтером» завжди був націлений на позитивний контент, результатом якого мав бути гарний настрій глядача. А от міжнародна версія програми «Чекай мене. Україна», в якій до повномасштабного вторгнення брали участь 125 країн світу, була, окрім неймовірних історій, ще й унікальним засобом для пошуку людей і виходила за рамки телевізійного ефіру.
– Як повномасштабне вторгнення вплинуло на Вашу роботу? 
– 24 лютого 2022 року мали знімати інтерв’ю. Десь о 10 ранку відбувся приблизно такий діалог:
– Даруйте, але на сьогодні зйомки скасовуються.
– Так, я все розумію. Іншим разом. Можливо, за тиждень побачимось.
Звісно, що за тиждень ми не побачились. На той час у медійному просторі залишилися тільки новини та деякі 15-хвилинні програми, які знімалися загалом на телефони. У 2023 році мені пощастило освоїти новинний формат.
– Наразі Ви збираєтесь створити медійну майстерню для дітей. Розкажіть, чому вирішили запустити цей проєкт?
– Коли людина зосереджена на справі, їй легше переживати страшні часи. Війна вплинула на всіх, але особливо на дітей. Та оскільки живемо в цих реаліях, маємо бути сильними. Вважаю, що найкраща боротьба зі стресом і тривожністю – це творчість. Тому ми генеруватимемо ідеї, обиратимемо собі цікавих героїв для інтерв’ю, зніматимемо і монтуватимемо різні відео.
– Як проходитимуть заняття? Які знання отримають випускники медіа-майстерні?
– Маю дві локації для проведення занять. Одна – на Арсенальній, інша– на Березняках. Подивимося, кому куди зручніше добиратися. Заняття проходитимуть щонеділі з 11:00 до 13:00 для першої групи та з 14:00 до 16:00 для другої у режимі офлайн. Навчання триватиме дві години, які я ділитиму порівну: 60 хвилин на теорію, 60 на практику.
Вік студентів – від 9 до 17 років.
Щодо знань: будемо в ігровій інтерактивній формі вчитися основ тележурналістики та режисури. Обиратимемо цікаві теми й історії. На їхній основі створюватимемо те, що нам більше сподобається: короткометражне кіно, відеосюжет, інтерв’ю, контент для тік-току або ютубу. Зніматимемо все на телефони. Наприклад, у мене багато відомих знайомих. Уявляєте, як цікаво, коли інтерв’ю у когось з них братиме 10-річний хлопець чи дівчина.
– Чому Ви назвали цей проєкт «Створи себе»? 
– Тому що публічність вимагає якоїсь легенди. Тоді є шанс стати відомим в Україні, у світі.
Тобто спочатку зрозумій, хто ти є зараз. Потім – ким ти хочеш стати і які алгоритми, щоб до цього прийти. Далі – проявляйся, дій. Створюй себе, свій власний бренд. Моя улюблена Опра Вінфрі тому приклад. Вона створила себе сама. Перш ніж стати відомою телеведучою, вона усвідомила свою місію: допомагати жінкам. Далі вона навчилася бути відвертою і відкриватися людям. І саме ця відвертість викликала довіру в її аудиторії. Звісно, над зовнішністю Опра теж ретельно працювала, як свого часу і Мерилін Монро.
– Розкажіть, що любите найбільше у своїй роботі?
– Те, що можна візуалізувати власну мрію. Що можна побачити, як вона здійснюється. І те, що прописано на папері, стає новим реальним простором.
Maria Shevchenko

Зв'яжіться з нами

Наші менеджера проконсультують вас за всіма питаннями