Її бізнес починався з невеликої торгової точки на ринку, а нині ІРИНА МАТЕЙЧУК – власниця мережі магазинів ARIN у Києві! Її яскравий та епатажний одяг приваблює як знаменитостей, так і жінок, які прагнуть бути королевою скрізь – вдома, на роботі чи на відпочинку! Ви здивуєтеся, але Ірина тільки зараз починає просувати свій бренд онлайн! Свою історію успіху дизайнерка розповіла нашому журналу.
– Ірино, вітаємо Вас! Цікаво дізнатися, хто Ви за освітою?
– Ще з дитинства я дуже любила казки, а ще захоплювалася ляльками. Часто просила у мами купити мені таку іграшку. Пам’ятаю, як вона принесла мені журнал із шаблонами. Я вирізала паперових ляльок і прикрашала їх різноманітним одягом: паперовим або розмальованим.
Між тим, я маю математичний склад розуму. Саме тому вступила в університет авіації. У мене була спеціалізація «економіст-маркетолог». На останньому курсі звернулася до ректора з проханням до ректора взяти вільну тему на дипломну роботу. Я обрала «Вихід підприємства на ринок» та сама вигадала фірму – швейну. Адже мріяла про кравецьке виробництво, цікавилася швацькими машинками «Зінгер», уявляла як все буде упорядковано. Тоді я захистила свій червоний диплом і стала спеціалістом з економічних наук.
Стосовно стилю, то я пройшла багато курсів як у нас, в Україні, так і за кордоном. Але особливо мені сподобалось навчання у Мілані, де нам читала лекції Йоліта Малоновіч – викладачка інституту Марангоні. Курси проводилися за канонами і програмами цієї відомої приватної італійської школи моди та дизайну. По два тижні двічі рік перед street style, перед fashion week. У нас, молодих дизайнерів, була така честь: ми могли потрапити на fashion week, ходили на всі стріт-стайли, як студенти цієї кампанії. Це була гарна платформа для навчання до пандемії COVID-19. Зараз усі пішли в онлайн і навчання відбувається дистанційно на різних фешн-платформах.
– Яким був Ваш перший бізнес?
– Десь з 16 років я була байєром, співпрацювала з компаніями, привозила різний одяг, а потім продавала навіть дівчатам в університеті. Уже в 17 років у мене були партнери, яким я підвозила, як байєр, колекції з Європи і здавала в реалізацію. Таким чином я заробила свої перші кошти.
Ніколи не забуду як отримала зарплатню – 500 доларів. Для прикладу, на той час у мого батька був заробіток всього 20 доларів. Це були дуже великі гроші, і я тоді придбала ліжко для мами і тата.
– Як виникла ідея власного бренду ARIN? Чому обрали таку назву?
– Коли я писала диплом, у мене вже були перші торгові місця в Києві. А свій бренд я назвала першими літерами свого імені та прізвища, трохи переставила і вийшла така назва. Згодом я офіційно зареєструвала цю торгову марку.
– Скільки Ви маєте магазинів нині? Чи плануєте розширювати мережу надалі?
– Нині ми маємо три діючі магазини. У планах відрити новий бутик на Лівому березі у Києві. Можливо це вдасться восени.
Не можу не зауважити, що зараз для усіх підприємців настали нелегкі часи, через війну, відключення світла та інші фактори. Особливо велика проблема, що долар росте і собівартість продукції дорожчає, а це не може не вплинути на ціну товару. Ми розуміємо, що зараз купівельна спроможність нашого клієнта трошки впала, а той клієнт, який був забезпечений, він просто виїхав за кордон і приїздить до нас двічі на рік перевдягатися – це сезони весна-літо, осінь-зима. Через це наша головна стратегія нині – втриматися на ринку.
Ми лише у цьому році, буквально три місяці назад, відкрилися онлайн. Дійсно, звучить дивно, коли весь світ уже давно так працює. Але ми плануємо розвиватися у цьому напрямку, розширювати горизонти і маємо для цього потужну команду.
– ARIN – це перш за все яскраві та епатажні образи. При цьому Ваш одяг та взуття дуже легко комбінувати між собою. Як Вам це вдається?
– Якщо подивитися на ДНК нашого бренду, то його можна асоціювати з Моне, Мексикою і Сицилією. Як відомо, імпресіонізм – це відображення емоцій на картину. Так само і наш одяг: він має яскраві принти та покликаний передати особисті почуття, психологічний стан жінки. А жінка для нас – це щаслива королева!
У Мексиці дуже багато вишивки. Ми також застосовуємо в моделях вишивку, орнаменти, вишиті аксесуари тощо. Ну, і Сицилія – це шик, блискіт і краса, гангстери.
– Для яких жінок підходить Ваш одяг та взуття, на Вашу думку? Маю на увазі не лише параметри, а й темперамент?
– Наш одяг спрямований на жінку, яка любить життя, незалежно від перепитій і ситуацій у навколишньому світі. Жінку, яка прагне показати себе цьому світу, наперекір усім усталений нормам та правилам. Просто щасливу людину, яка самореалізувалася в особистому житті, в бізнесі.
Вважаю, що справжня жінка – завжди гарна і успішна, цінує свою родину, Батьківщину. Вона обов’язково займається чимось, любить творчість, має час на себе, який вона приділяє розвитку. У нашому образі жінка – королева скрізь: на кухні вдома чи в офісі на роботі. Вона справжня, вона світиться, вона живе, у неї очі горять. Я таких жінок дуже люблю. До речі, наш одяг обирають багато творчих дівчат, які співають, наприклад.
Наш асортимент дуже різноманітний. Є одяг для відпочинку, є ділова класика гарна, є вечірні сукні, є для спортзалу. Наші клієнтки піклуються про своє здоров’я, тому ми пропонуємо їм гарні гламурні комплекти для спорту. Наша жінка любить домашніх улюбленців. Через це у нас є гарні колекції, у яких зручно і вишукано можна вигулювати своїх собачок. Наша жінка багато подорожує. Для цього у нас є круїзні колекції, в яких вона буде відчувати себе справжньою королевою, незалежно від того чи це будуть курорти Маямі, чи у Затоці.
– На чому ставите головний акцент: колір, фактура, деталі?
– Важко відповісти, бо головне все. Оскільки 2024 рік – рік Дракона, ми зробили таку колекцію 12-ти місяців Фенікса і Дракона, відзняли у фотостудії. Наша робота була відзначена в журналі Palermo, ввійшла у книгу «Сучасне мистецтво XXI століття». Потім на основі цієї колекції ми зробили мініколекцію футболок, де була включена і наша «Венера». Дівчатам вона дуже гарно зайшла.
Я дуже люблю образотворче мистецтво, картини. Коли в Україні настав період розрухи, постійні обстріли, руйнування, то дуже захотілося певного заземлення, звернення до українського коріння. Я поїхала на Богуславщину, для мене особисто, це свята земля і намалювала дерево. Ми також зробити мініколекцію з цим деревом.
Зараз буде відкриття муралів для Книги рекордів Гіннеса. Наша робота «Ангел, який несе дитину» розташована на будівлі дитбудинку. Ми хочемо відшити худі для цього закладу, зараз працюємо над принтом. І таким чином плануємо допомогти вихованцям дитячого будинку, на якому зображено наш мурал.
– Над якою колекцією працюєте зараз?
– Я була натхненна поїздкою на Новий рік до Камбоджі. А також у травні я мала велику честь бути на церемонії Tiji. Як символ нашої України, я привезла туди колоски, а також зітканий власноруч у Богуславі Кодак. Я вручила ці подарунки Будді в обмін на захист. Хоч я і християнка, та у тому сильному енергетичному місці просила допомоги Вищих Сил, щоб війна в Україні скоріше закінчилася. У мене була можливість познайомитися з королем Мустангу і мене глибоко надихнула ця поїздка. Виявляється, Богуслав, Камбоджа і Мустанг об’єднує те, що символом цих місць є лотос. Мене це дуже вразило, адже Богуславшина дійсно славиться німфеями.
І зараз ми працюємо над літньою колекцією 2025, яка буде дуже щира, тендітна, незаймана, така гарна, за основу якої я взяла лотос. Щоб жінка у нас була чиста і сонячна одночасно.
Тож будемо раді бачити вас у наших магазинах. А наш щирий колектив завжди допоможе із вибором!