Перейти до панелі інструментів
миллениум

Психологиня. Психоаналітична психотерапевтка. Тренінг-аналітикиня і супервізорка. Засновниця й керівниця центру психології та психотерапії «Амадея». Засновниця й керівниця мережі дитячих садочків «Амадея» та приватного закладу освіти «Вінницького ліцею «Амадея»»

Ексклюзивний підхід до виховання дітей, інноваційні методи навчання, потужна технічна база, професійний колектив – усе це про мережу дитячих садочків «Амадея». Її засновниця ІННА ЯВОРСЬКА розповіла, у чому полягає філософія дошкільного закладу нового типу та чому сучасних дітей необхідно навчати по-новому. Про все це читайте далі.

– Пані Інно, Ви ламаєте всі стереотипи щодо виховання й навчання. Ваш садочок популярний серед батьків та їхніх дітей. Розкажіть, у чому філософія «Амадеї»?
– Я щиро вдячна за високу оцінку! Насамперед усвідомимо, що все починається з розуміння того, чого саме прагне сучасна сім’я. Батьки мають бажання займатися своєю кар’єрою, розв’язувати важливі питання дорослого життя; і вони хочуть бути впевненими, що їхня дитина зростає серед дбайливих, компетентних людей, які сприяють її гармонійному розвитку.
Менталітет сучасних дітей спрямований на постійну зміну. Нове покоління не приймає інформацію безпосередньо, тому що «треба» чи «так каже вчителька». Діти успішно вчаться тільки тоді, коли мають внутрішню мотивацію. І саме над цим працює колектив «Амадеї».
Наша система навчання відповідає потребам сучасного покоління, із постійною динамікою й атмосферою, у якій завжди панує активне життя.
Провідним принципом «Амадеї» є створення такого оточення, у якому кожна дитина знаходить мотивацію до навчання й розвитку, де він чи вона може розвивати свої здібності в комфортному, природному для себе середовищі.
Наша філософія – не шаблонна підготовка дітей до школи: ми їх мотивуємо, налаштовуємо, адаптуємо до життя, навчаємо необхідних універсальних навичок.
Отже, «Амадея» – це місце, де кожна дитина розкриває потенціал, щоб знайти свій шлях у світі, де навчання стає захопливою пригодою, а дитинство – часом найбільших відкриттів і найцікавіших можливостей.
– Стосовно їжі. В «Амадеї» харчуються на рівні гарного ресторану! Саме так відгукуються батьки. Як Ви цього досягли?
– В «Амадеї» все створено з філософським сенсом. І харчування не є винятком! Один з основних принципів харчування в «Амадеї» – розширення харчового спектра. Ми постійно збагачуємо раціон, вводимо нові продукти, які діти охоче куштуватимуть. А що ж полюбляють сучасні діти? Наприклад, піцу, картоплю фрі, можливо, суші.
Проте розширення харчового спектра – це лише частина нашого підходу до харчування. В «Амадеї» ми залучаємо дітей до процесу приготування страв. Коли дитина сама бере участь у цій захопливій справі, вона зацікавлена й зосереджена, тобто максимально
занурена в процес. Ми постійно вивчаємо смаки наших вихованців, удосконалюємо рецепти приготування дитячого меню. В «Амадеї» прагнуть зробити їжу смачною, корисною та звертають увагу на її візуальну привабливість. Діти так само, як і дорослі, люблять очима, тому ми працюємо над тим, щоб досягти гармонії смаку та презентабельності.

Батьки, які відвідують «Амадею», мають можливість поринути у світ харчування своїх дітей. У нас дійсно немає жодних таємниць! Приходьте, сідайте, поїжте та самі подивіться, як усе відбувається! Ми влаштовуємо багато свят, пов’язаних із їжею, коли батьки, вихователі, діти власноруч готують страви. До прикладу, «Осінній ярмарок» чи День бабусі. Кожна сім’я має свою фірмову страву, яку дорослі разом із дітьми залюбки готують удома та приносять у дитячий садочок.
Важливим аспектом «Амадеї» є безпека харчування. Ми успішно склали іспит із ХАССП і захищені на офіційному рівні. Фахівці, які працюють у нас на кухні, – особливі люди, вони готують справді від щирого серця.
– Стосовно Вашого колективу, вихователів, які працюють у дитячому садочку. Яким критеріям повинні відповідати люди Вашої команди?
– Виховувати дитину – це не виклик, а справжня місія, що вимагає особливих якостей і вмінь. У сучасному світі роль вихователя стає все більш важливою, адже від нього залежить не лише розвиток дитини, а й формування її особистості. Тому основні якості вихователя, які варто враховувати, – його внутрішній світ, любов до діток і постійне самовдосконалення.
По-перше, вихователь повинен викликати довіру. При виборі кандидатів на посаду вихователя в «Амадеї» звертають увагу саме на сутність людини, її енергетику, емпатію. Ми уважно спостерігаємо за дітками, які миттєво відчувають, яка перед ними людина. Передусім вихователі повинні мати велике, сповнене любові серце й відкриту душу, а не лише відповідну освіту чи досвід.
По-друге, вихователь має бути позитивним і креативним. Від нього очікуємо творчого підходу до навчання та виховання, уміння вигадувати нові методи чи заходи, які б зацікавили дітей і зарядили їх позитивом.
Звісно, дуже важливо, щоб вихователь постійно самовдосконалювався. Усі вихователі та вчителі, які працюють в «Амадеї», регулярно відвідують семінари, здобувають додаткову освіту, шукають нові методології. Таким чином педагоги краще розуміють потреби кожної дитини.
Але, мабуть, найважливішим аспектом є психологічний стан у колективі «Амадеї». На роботі ми проводимо багато часу, у нас завжди панує дружня атмосфера, ми взаємодіємо й допомагаємо один одному.
– На що націлений календарний план виховної роботи у Вашому закладі в умовах війни?
– Воєнні конфлікти залишають свої сліди не лише на фізичному, а й на емоційному стані людей. Особливо це стосується найвразливіших членів суспільства – дітей. У наших складних реаліях дітям потрібно надавати необхідну підтримку та допомогу задля подолання їхніх травматичних переживань. Арттерапія, або мистецтвотерапія, стала одним з ефективних інструментів у цьому процесі.
З початком повномасштабного вторгнення вихователі та вчителі «Амадеї» зосередилися на проведенні арттерапії для дітей. Ми багато говорили про страхи, про те, як малюки себе почувають, як вони сприймають оточення. Через використання таких видів творчості, як ліплення, малювання, вирізання та завдяки роботі з глиною діти мали можливість проявляти свої емоції та переживання.
Одне з головних досягнень арттерапії – емоційне відновлення діток, повернення до їхніх повсякденних занять. Дітям вдалося заспокоїтися, у них з’явилася можливість відкинути свої страхи й переживання. Такий підхід допомагає дітям відчувати себе спокійно, комфортно, повноцінно розвиватися й займатися навчанням.
Не менш важливим аспектом нашої роботи є спілкування з батьками. Головна ідея полягає в тому, щоб війна не змогла зруйнувати й заполонити внутрішній світ людей. Необхідно, щоб батьки частіше спілкувалися з дитиною та своєчасно підтримували її. Дитині, незалежно від віку, треба розповідати про все відповідно до її рівня. Такий підхід допомагає впоратися з небажаними проявами та краще зрозуміти емоційні потреби.
– Яким Ви бачите майбутнє «Амадеї»? Чи маєте план розвитку закладу на наступні роки?
– Сучасне виховання зазнає значних змін під впливом швидкого темпу технологічного прогресу та виникнення нового покоління – дітей Альфа, народжених з 2010 року.
Ці унікальні діти, зростаючи у світі віртуальної реальності та інноваційних технологій, вимагають нових нестандартних підходів і стратегій навчання й виховання.
Покоління Альфа відрізняється мобільністю, емоційністю, неймовірною швидкістю сприйняття інформації, здатністю до творчого мислення. Матеріал, який раніше вивчали протягом років, сучасні діти можуть опанувати за декілька місяців. Вони абсолютно всі талановиті – і це важливо зрозуміти й усвідомити. Обдаровані діти, які відчувають себе впевнено, прагнуть мультизадачності, експериментів, водночас доброзичливі, відкриті, чуйні, проявляють толерантність один до одного.
Альфа-покоління потребує цікавих новітніх технологій для розвитку пам’яті, мислення, уваги, фантазії.
Відомо, що всім допомагає Google і немає жодних проблем із пошуком будь-яких даних. Основним завданням педагогів «Амадеї» є не звикле відтворювання відомих фактів чи подій, а цікаве, захопливе навчання критичного мислення, креативного дослідження значного обсягу інформації завдяки унікальним сучасним технологіям.
Нещодавно ми закупили необхідне обладнання та створили «Клас віртуальної реальності». Діти можуть побачити, наприклад, як розвивається квіточка, чи опинитися в іншій країні та навіть в океані! Це унікальний інтерактивний метод, який допомагає нашим Амадейчикам різнобічно розвиватися, вивчати й пізнавати світ, використовуючи власний досвід, і розвивати уяву.
Виховання дітей Альфа вимагає від нас, дорослих, гнучкості й готовності пристосовуватися до їхніх потреб та особливостей. Важливо надавати унікальним дітям усі можливості для їхнього творчого самовираження й гармонійного розвитку, використовуючи інноваційні методики та ефективні технології. Це забезпечить успішну адаптацію дітей нової генерації до сучасного світу й розвиватиме їхній потенціал для успішної самореалізації в майбутньому.

facebook: School_amadeya
facebook: sadok_amadeya
facebook: inna.yavorskaya
facebook: Amadeya.school

Зв'яжіться з нами

Наші менеджера проконсультують вас за всіма питаннями