Героїня нашого грудневого номеру – директорка та власниця мережі ветеринарних центрів Animal Clinic України та США ОЛЕНА ТАРАН. Як член American Economic Association та The National Federation of Independent Business фахівчиня активно сприяє розвитку сучасних підходів до ветеринарної медицини. За внесок у розвиток економіки України Олена Таран отримала високі нагороди, включаючи Орден Королеви Анни «Честь Вітчизни» за рік 2020. Не менше значуща її роль у лідерстві професійного фронту, що підтверджується орденом Івана Мазепи 2023 року за постійний особистий внесок у розвиток України у XXI столітті. Під її керівництвом Animal Clinic стала не лише визнаною кращою клінікою ветеринарної медицини, а й символом високої якості та професіоналізму.
- Пані Олено, вітаю Вас! Відомо, що Ви працюєте в Chief Executive Officer (CEO) та Founder в Animal Clinic. Які основні відмінності, на Вашу думку, між практикою ветеринарної медицини в США та Україні?
- Чіткі виконання протоколів лікування. Тут не можна сказати, де краще – в Україні чи в США. Це зовсім різна суть виконання будь-яких протоколів та маніпуляцій. В чому саме ця суть? Коли, наприклад, пацієнт приходить тільки на перший огляд, є певні правила, які стосуються закону США. Пацієнт не може відмовитися від якихось маніпуляцій, тому що лікар має право подати на цю людину до суду за те, що вона не прислуховується до рекомендацій лікаря, який має ліцензію. На сьогоднішній день в Україні ці принципи ще не працюють. В Україні ми лише працюємо над втіленням культури споживання ветеринарної медицини.
Для прикладу, щоб вкладати тварину на операційний стіл, необхідно здійснити забір аналізів, тому що клінічно тварина може бути здоровою, а на лабораторній чи інструментальній діагностиці виявити показники, які треба лікувати, а вже потім вкладати в наркоз. Це заборонено в США, люди до цього звикли та нормально відносяться.
Звісно, до відмінностей відносяться ціни. Рівень життя і зарплати в США набагато вище, тому і медицина дорожча. Також є дуже сильна юриспруденція, яка працює, тож лікар може втратити ліцензію та навіть сісти за ґрати. Це дуже висока відповідальність. Служби контролю працюють з обох сторін, адже як лікар може поскаржитися на власника і не віддати тварину, якщо, наприклад, він відмовляється від будь-яких маніпуляцій. В такому випадку власник має показати довідку з іншої клініки, якщо знайшов більш бюджетні послуги. При цьому власник повинен виконати всі процедури щодо тварини, адже лікар поставив свій штамп, тож власник тварини повинен відповідально виконувати закон. І навпаки, якщо інша клініка вважає, що тварину лікували неналежним чином, то власник тварини може поскаржитися. Це все працює, і в цьому дуже серйозні відмінності від нашої країні.
- Які обов’язки Ви виконуєте як Chief Executive Officer (CEO) та Founder в Animal Clinic?
- Я чітко розділяю два терміни – власник компанії та директор компанії. Директором компанії може бути найнята людина, яка виконує певні зобов’язання і вона юридична зобов’язана для компанії зі своєю відповідальністю.
Так, я дійсно працюю директором, не зважаючи на те, що є власником. На сьогоднішній день, це must mind, який є тим, хто показує, куди ми рухаємося, що ми робимо. Я дуже активна людина, яка може спланувати на декілька кроків вперед, як ми розвиваємося і куди я можу привести свою команду. Важливо, щоб моя команда була не просто щаслива, але відчула це на своєму фінансовому результаті. Це головне, і це є відповідальність на сьогодні. Ми живемо в складний час, адже в країні війни, і нам треба не просто вистояти, але і розвиватися та надавати розширювати робочі місця. В нашій команді більше ста людей, ми маємо клініки по франчайзингу, а також є свої власні клініки. Працюємо з великою кількісті партнерів і цінуємо кожного. Ми працюємо з програмістами, юристами, маркетологами. Наш штат маркетингу складається з дев’яти людей, включно з копірайтером. Звісно, ми маємо окремий концентр, адміністрацію, лікарів. Ми все втілюємо як одна велика дружня команда.
До моїх прямих обов’язків входить комерція (як складова розвитку компанії), фінансова відповідальність (щоб все було своєчасно, перш за все, з партнерами, з співробітниками). Це також стосується відгуків клієнтів, тому що людський фактор та кожен відгук має значення. Ми постійно працюємо над помилками, щоб можна було рухатися вперед, над цим працює дуже велика команда. Моя задача, щоб наша мережа рухалася, як годинник. При цьому також може бути комунікація безпосередньо з клієнтами, щоб вони були задоволені, а також щоб були задоволені люди, які працюють у нас. Моя мета – працювати на міжнародному рівні, тож те, що ми продовжуємо робити і втілювати, можливо завдяки колаборації між співробітниками США та України. Досвід має колосальне значення для того, щоб ми були компанією номер один у ветеринарній медицині.
- Як Ви підтримуєте власників тварин у вирішенні проблем зі здоров’ям домашніх улюбленців? Які загальні поради можете надати?
- Найголовніша порада, яку я отримала, коли навчалася менеджменту у США в 2018 році, полягала в тому, що необхідно регулярно проводити діагностику організму тварини, щоб уникнути термінових ситуацій. Краще попереджати, ніж лікувати, і діагностика у вигляді різних процедур, УЗД, аналізів та інших контрольних заходів має стати нормою, як у цивілізованому світі. Всі інші аспекти лікування лежать в компетенції головного лікаря. Наш головний лікар і його команда відповідають за це. Моя основна мета – сприяти розвитку і гармонії у виконанні місії нашої компанії.
Ми прагнемо створити культуру споживання ветеринарних послуг, яка буде відзначатися високим стандартом. Це, насамперед, визначається нашим бажанням досягти культури діагностики та лікування. - Яким чином Ви реагуєте на зміни у ветеринарній галузі та ринку тваринництва?
- Ветеринарна галузь у нас, без сумніву, переживає кардинальні зміни. З впевненістю можу сказати, що саме ми є ініціаторами та каталізаторами цих трансформацій у ветеринарній медицині України. За наші досягнення ми отримали численні державні нагороди та ордени. Наша місія – впровадження та обмін найсучаснішими технологіями у ветеринарній медицині, надавши також сучасне обладнання для лікарів. Ми активно прагнемо не лише покращити медичну освіту, а й постійно доповнювати та оновлювати обладнання ветеринарних клінік.
Ми розуміємо наскільки важливо для лікарів працювати з високотехнологічним обладнанням, що значно полегшує та прискорює лікування та діагностику тварин. Також сучасне обладнання комфортніше для тваринок.
- Чи спостерігаєте Ви зміни в усвідомленості громадськості стосовно догляду та захисту тварин?
- Так, звісно, і ми стоїмо на варті цього. З кожним роком ми спостерігаємо зростання відповідальності серед власників тварин та з боку законодавства. Зараз тварини – це не лише іграшки, але й друзі, на яких беруть відповідальність. З початку повномасштабної війни з’явилося багато волонтерів та організацій, що допомагають у турботі про тварин. Також з’являються служби контролю за дотриманням законодавства. Все це свідчить про те, що свідомість суспільства стосовно прав тварин покращується. Це підтвердження, що Україна змінюється в кращу сторону, і ми пишаємося бути частиною цього процесу.
- Які принципи професіоналізму та лідерства Ви використовуєте в роботі?
- В першу чергу, це відповідальність — відповідальність за тих, кого ми приручили. Наприклад, коли ми народжуємо дітей, ми несемо відповідальність за них. Також відповідальність виявляється у співробітництві з колегами. Ми відповідаємо за кожного.
Наступним основним принципом є повага. Дуже поважаю та люблю кожного, хто з нами працює. Першочергово важливо проявляти глибоку людяність. Я вірю у те, що в кожній компанії, незалежно від того, де вона знаходиться та веде бізнес, є щось унікальне. Можна купити обладнання, знайти гроші чи технології, викупити франшизу, але людей, з якими працюєш, не можна купити. Це наше перше і найважливіше правило.
Коли відповідальні, ідейні та драйвові люди працюють поруч з тобою, що сталося в нашій команді, це не просто команда — це мрія. Ми не просто поважаємо, ми любимо кожного, з ким працюємо. Ми знаємо кожного, і для нас це особисто. Це наше серце.