Перейти до панелі інструментів
миллениум

Комунікації – це чи не найголовніша ознака цивілізації, тобто людини розвинутої. На сьогодні комунікація – це ключ до життєздатного та налагодженого належним чином суспільства. Завдяки спілкуванню ми можемо працювати, виховувати дітей, створювати спільноти, знаходити однодумців, підтримувати та розширювати взаєморозуміння. Так формується суспільство. Однак в цьому процесі є багато підводних каменів, які ми розглянемо з психологинею ЛЮБОВ’Ю ФУРСОЮ.

Любов Фурса – викладач вищої категорії, викладачКА-методистКА. Вона проводить психологічні консультації для студентів, викладачів та батьків. Веде семінари та тренінги для фахівців з нерухомості. Вона володарка титулу «Педагогічний Оскар-2022», «Психолог Року», нагороджена «Золотим знаком» СФНУ та відзнакою «Творення» Ріелт-Fest.

– Любове, вітаємо знов! Сьогодні наша тема дещо відрізняється від попередньої. Тож, що містить в собі мистецтво спілкування?

– Вітаю, рада також продовжувати оновлювати знання наших читачів. Я почну з виразу Джона Рокфеллера. Він казав: «Мистецтво спілкуватися з людьми – це товар, який можна купити так само, як цукор чи каву. І я заплачу за нього більше, аніж за будь-який інший товар».

Комунікації, спілкування – це доволі складний та багатоплановий процес встановлення й розвитку контактів між людьми, що породжений потребами спільної діяльності.
Він включає в себе обмін інформацією, вироблення єдиної стратегії взаємодії, сприйняття й розуміння іншої людини.

Основна мета комунікативного процесу – це забезпечення розуміння інформації, що є предметом обміну повідомлень.

Мистецтво якісної комунікації, тобто спілкування, містить в собі багато таємниць. Мова йде про вербальне та невербальне.

Про це добре знають люди, які працюють у сфері торгівлі.

– Які ознаки встановлення контакту між продавцем та покупцем в даному випадку Ви можете назвати?

– Якщо ми, спостерігаючи в спілкуванні з людиною бачимо, що співрозмовник відповідає на Ваші запитання, цікавиться Вашим поглядом на справу, посміхається та звертається до Вас на ім’я – це перші ознаки того, що Ви ведете якісну комунікацію. Однак і тут варто бути уважними, адже в гру входять невербальні прояви. А це ціла наука, яка вивчається багато десятиліть нашим людством.

Невербальне спілкування – це поза тіла, міміка, жести, розташування в просторі. За цими проявами часто можна легко зрозуміти, як саме налаштована людини у тій чи іншій розмові, а отже легко виявити – чи бреше людина. Невербальне спілкування може розповісти про справжні думки співрозмовника, його душевний стан та ставлення до опонента.

– А як щодо вміння слухати? Це ж також одна зі складових комунікації?

– Безумовно! Вміти слухати співрозмовника – це важлива навичка, наприклад, для тих же працівників торгівлі. На своїх лекціях для рієлторів я завжди наголошую, що дуже важливо для підтримки контакту з потенційним покупцем вміти це робити.

А вміння дане містить в собі такі аспекти, як: запам’ятовування суті фраз (поглядів, думок); прояв міміки, як ознака погодження; підтримка візуального контакту, який є царем невербального світу тощо.

Якщо людина вміє слухати, вона вміє так само ставити уточнюючі запитання, озвучувати емоційні репліки, робити позитивні зауваження. Отже вміння слухати – це чи не половина результату для складання позитивної угоди.

– Любове, відомо, що люди діляться на аудіалів, візуалів, кінестетиків та діджитл візуалів. Чим відрізняється підхід до кожного з цих типів людей, аби комунікація принесла бажаний результат?

– Так, дійсно. Усі ці типи людей існують. І до кожного з них повинен бути особливий підхід. Те саме стосується, наприклад, дітей. Гарний педагог вчасно виявить тип дитини та обов’язково знайде підхід, через який дитина зможе гарно вчитись будь-якому предмету.

Однак проблема в дотриманні якісного спілкування часто полягає в тому, що ми не вміємо будувати довірчі стосунки. На прикладі рієлторів – це відсутність прояву поваги до клієнта, відповідальності, відвертості та професійної дистанції.

Отже, щоб продати, наприклад, нерухомість, рієлтор повинен не проявляти жорсткі маніпулятивні навички, а навчитись говорити, слухати, проявляти зацікавленість в інтересах клієнта, підтримувати його бажання та знаходити вірні шляхи до розв’язання поставленої задачі.

Підсумую. При будь-якій комунікації завжди присутні думки, почуття й реакції обох співрозмовників. І задля 100% розуміння одне одного необхідно враховувати усі площини людських проявів, як то мова, повага, зацікавленість, невербальні прояви тощо.

Головна мета комунікації – не лише сформувати чітке й ясне повідомлення, а й переконатись, що у підсумку дійшло до вашого співрозмовника.

facebook: lubov.fursa

Зв'яжіться з нами

Наші менеджера проконсультують вас за всіма питаннями