Які проблеми вирішує фінансовий аналітик для бізнесу та як допомагає уникнути можливих економічних чи репутаційних втрат? Про це у нашому інтерв’ю розповідає ІРИНА БАЛІНСЬКА. Вона із десятирічним досвідом фінансового аналізу різних підприємств, проведеними понад 800 аналітичних робіт, пояснює нам, як насправді аналітик робить висновки та дивиться на картину бізнесу в цілому.
- Вітаємо, Ірино! Ви позиціюєте себе ризик-менеджером та фінансовим аналітиком. Що саме входить у ваші обов’язки?
- Фінансовий аналітик і він же ризик-менеджер – це експерт, який оцінює фінансовий стан бізнесу на поточний момент, аналізує результати роботи компанії за останні роки, виявляє причини фінансових проблем компанії, на основі чого дає чіткі рекомендації та кроки, що треба зробити, щоб покращити фінансову стійкість компанії, вивести її на новий рівень розвитку.
Крім того, на основі поточної картини бізнесу він допомагає будувати фінансові моделі, бюджет, бізнес-план на декілька років вперед, виходячи з можливостей компанії, її запиту на розвиток, а також ринкових перспектив.
Я, як власник сімейного бізнесу і людина з 10-річним досвідом роботи в фінансовій сфері (понад 800 проведених аналітичних робіт), можу сказати, що фінансовий аналітик не просто цифри рахує, він дивиться на картину бізнесу в цілому. Оцінює характер ведення справи й торкається усіх аспектів даного підприємства.
- З якими проблемами можете допомогти розібратися клієнту?
- Найчастіші проблеми та запити, які вирішую.
Як правильно розподіляти бюджет в бізнесі та як його планувати.
Як навести лад у фінансах, якщо облік взагалі не ведеться, або ведеться нерегулярно.
Як правильно розв’язувати проблеми з закриттям кредитів/боргів, коли вже ці проблеми є.
Як оцінити фінансовий стан бізнесу і навести в ньому лад.
Як підготувати бізнес до інвестицій, або як отримати правильно кредит в банку.
Як представити бізнес-ідею донору для отримання гранту.
Побудувати бізнес-план для будь-якої цілі. - А з якими ризиками зіштовхується бізнес останні півтора року?
Залежність від персоналу. Сьогодні для українського бізнесу ця проблема дуже актуальна.
Ризики, пов’язані зі збутом продукції, а також її закупки у постачальників.
Втрата активів.
Зменшення маржі. - Нещодавно Ви виступали на тему: як привести фінанси до ладу, щоб залучити інвестиції нового рівня. Можете тезисно сформулювати як це зробити?
- Основні моменти, які можна взяти собі на озброєння бізнесу – це:
обов’язково визначаємо свою ціль – для чого ми хочемо брати інвестиції або як хочемо масштабуватись;
оцінюємо свій бізнес (визначаємо його реальну вартість);
аналізуємо декілька років роботи бізнесу та визначаємо проблеми;
оцінюємо та аналізуємо організаційну роботу бізнес-процесів;
розробляємо стратегію управління фінансами;
якщо хочете масштабуватись, то, після оцінки та аналізу поточного стану підприємства, будуєте свій наступний детальний бізнес-план. - Питання, яке хвилює багатьох людей: як сформувати власний бюджет, аби він не йшов у нуль?
- Тут я озвучу спочатку просту і для більшості відому класичну пораду – це відкладати 10-20% від всіх надходжень, які є. Та є «але». Якщо нема цілі та плану, то ніякі правила відкладання грошей і маніпуляцій з ними не поможуть. Вам треба приблизні намічені кроки і як їх можна коригувати.
- Ваша універсальна порада підприємцям початківцям щодо фінансової сфери бізнесу.
- Скажу коротко: якщо немає порядку в фінансах, то ні про яке масштабування не може йти мови. А детально, то навіть, якщо ви не любите цифри, у фінансах свого бізнесу маєте розбиратись. Фінансова грамотність – це дуже важливо, якщо ми це ігноруємо, то розвиватись дуже тяжко. Регулярне планування з чіткими цілями в цифрах та загальній стратегії – ваш шлях до прибутку.
instagram: balinskaya_irina