Перейти до панелі інструментів
миллениум

В сучасному світі без ефективної комуникації неможливо ні жити, ні працювати. Як правільно створювати комунікаційні зв’язки, як досягати успіхів у спілкуванні, чи треба людини уникати конфліктів? Про це розповідає талановита, яскрава особистість, проджект-менеджер Катерина МІХНО.

– Вітаю Вас, Пані Катерино! Сьогодні тема нашої розмови пов’язана з важливістю комунікації. Вам, як проджект-менеджеру, неабияк притаманні навички спілкування. Що для Вас є критеріями ефективної комунікації в сучасному світі?
– Вітаю! Тема комунікації вважаю надважлива в сучасному світі. Неможливо існувати в цивілізаційному світі без комунікації. Вміння комунікувати часто відносять до софт скілів, але на мою думку – це має бути хард скіл. І цьому обов’язково треба навчатись, починаючи з самого дитинства і не переставати це робити протягом всього життя. Навіть якщо ти від природи комунікативний, це ще не означає ефективну комунікацію.
Критеріями ефективної комунікації вважаю вміння слухати — це насамперед – поважати співрозмовника, вміння не перебивати один одного, вміння робити паузи та думати. Завжди думати! Бо, як-то кажуть , «слово не горобець…»
– Поділіться з нашими читачами, які професійні навички та стратегії Ви використовуєте для забезпечення ефективної комунікації у роботі?
– У комунікації з різними людьми треба розуміти, що не буває однієї продуманої стратегії розмови на всі випадки життя. Будь якого разу «it depends». Кожен діалог – це інші люди, інше мислення, інші задачі та інші цілі. І завжди все залежить від ситуації і від моменту, від сукупності фонових даних. Це і є формула.
Моя задача насамперед дати зрозуміти людям, що попереду всього мета. А досягнути мети можна, тільки якщо розуміти, по перше: з ким ми комунікуємо, тобто маєму максимум информації про візаві, а по друге: в якому форматі комунікуємо. І тут важливо знайти саме свій формат. Бо він не може бути універсальним для всіх.
– Які навички комунікації Ви вважаєте найбільш важливими для досягнення успіху в різних сферах життя?
– Про головні навички я розповіла вище. І вони розповсюджуються на всі сфери життя. Не можна виділити окремо якісь галузі, наприклад, особисту та робочу, . Бо все це про чесність. Чесність, по-перше, з самою собою і про чесність з людьми.
– Яким чином, на Вашу думку, можна поліпшити міжособистісні комунікаційні навички?
– Все в житті починається з бажання щось змінити. Це вже половина справи. Потім приходить час пошуку шляхів та інструментів. Для цього ми читаємо, навчаємось, спілкуємось, дізнаємось. Зараз точно нема проблем з інформацією. Але важливо вміти її сортувати і відкидати непотрібне. І завжди необхідно пам’ятати – що будь-яка комунікація – це діалог, і його ні в коєму разі не можна плутати з монологом. Нажаль, це доволі часто трапляється з людьми.
– Які виклики чи труднощі виникають при веденні комунікації в різноманітних культурних середовищах?
– Тут все залежить саме від середовища. Для цього завжди потрібно знати про людей, з якими ви будете комунікувати, майже все. Від професійних якостей до особистих звичок. Це дасть можливість зрозуміти потенційну поведінку людини, поліпшити та навіть підвищити результативність діалогу. Тут треба бути трішки психологом.
– Як особисто Ви справляєтеся з конфліктами або непорозуміннями, які можуть виникнути під час спілкування?
Я по своїй природі людина неконфліктна. Я люблю людей і завжди шукаю в них найкращі якості. При спілкування акцент роблю саме на це і на підставі цього будую комунікацію. У всіх людей світлого більше, ніж темного. Вірю в те, яку сторону підсвітити – така й буде активна).
А взагалі, що таке конфлікт – це бажання донести свою точку зору, віра у свою її правоту і намагання відстояти іі. Тобто конфлікт – це непогано. Тут все залежить від того, яка мета цього і чи керуємо ми ним. Конфліктувати можна неконфліктуючи. І це ціле мистецтво, якому можна і потрібно вчитись!
facebook: katerina.mikhno

Зв'яжіться з нами

Наші менеджера проконсультують вас за всіма питаннями