Від студентки до бізнес-леді. Анна КОВАЛЬ розповідає власну історію успіху. У нашому інтерв’ю говоримо про те, як любов до роботи може підкорити усі гори на своєму шляху.
- Анно, світ бізнесу досить жорстокий. Як Вам вдалося туди потрапити? Який шлях пройшли до свого першого магазину?
- Коли мені було 6 років, батьки розлучилися. Було складно, усе дитинство мама старалася дати нам із братом усе необхідне, але грошей все одно не вистачало. Такі тоді були часи. А коли я підросла і стала студенткою у медичному внз ім. Богомольця, вирішила піти на підробіток. У 2013-му знайшла один із м’ясних кіосків і влаштувалася туди продавчинею.
Робота мене зачепила великою зарплатнею, на той момент я отримувала 250 грн/день. Та це не єдине, що мене підкорило. Коли стажувалася, старша продавчиня нашого кіоску ставилася до роботи дуже професійно, і завдяки їй я закохалася у цей бізнес. Тоді й зрозуміла, що сумлінна робота відкриває усі двері.
Ось так все і почалося: я пройшла стажування, мені виділили власний кіоск для роботи, а паралельно продовжувала здобувати вищу освіту. Я дуже старалася і витрачала усі сили на роботу. Співвласниця бізнесу Юлія Полехина ділилася зі мною своїми історіями успіху, показувала, де краще робити замовлення продуктів. Я поглинала все, мов губка.
Та за рік Юлія разом зі співвласницею розділили бізнес. Я прийняла рішення піти разом із нею (бо Юля дуже вплинула на моє сприйняття світу) і стала її помічницею. З того часу займалася адміністративними справами, шукала нові місця для оренди, проводила співбесіди й кинула університет. Поки моя начальниця була в декреті, я отримувала неоціненний досвід.
З кожним роком ми відкривали все більше не кіосків, а саме магазинів. Була зроблена масштабна робота. І вже у квітні 2022 року ми з Юлією створили перший спільний торговельний заклад. Я стала партнером і за цей час вже є співвласницею 5 магазинів «М’ясноff». - Якість – це запорука успіху у Вашій сфері. Як обираєте постачальників м’яса?
- Критеріїв дуже багато. Я назву основні, аби вони допомогли моїм майбутнім колегам у бізнесі. Отже, постачальників я обираю, дивлячись на таку інформацію:
• як давно він на ринку;
• кому ще постачає м’ясо і чи знаю я ці компанії;
• установчі документи та наявність декларації виробника;
• місце розташування виробництва;
• вартість товару;
• зовнішній вигляд;
• умови та спосіб транспортування продукції.
- Можете дати кілька порад нашим читачам щодо власного бізнесу: з чого почати та яких правил дотримуватись?
- Для початку сформуйте бізнес-ідею. З’ясуйте, чи буде ваша справа мати попит серед людей. Та найголовніше, ваш бізнес має вам подобатися, бути біля серця, бо інакше ви все закинете. Також ви маєте розумітися на усіх деталях: якого виробника обрати; яку вітрину поставити; коли краще відкрити магазин; що виставити на передній план, а що на задній.
- Поговорімо про керівників жінок. Ви – гарний приклад того, що «гендер» не важливий, якщо є сила духу. Але, гадаю, не усі такої думки, я права?
- Так. Знаєте, коли починаєш спілкуватися з орендаторами та постачальниками-чоловіками, іноді вони не серйозно ставляться до жінки-колеги. Треба доводити, що дійсно розбираєшся у м’ясі та бізнесі. Якщо ти дівчинка, то маєш докладати вдвічі більше зусиль.
- Звідки берете сили керувати бізнесом?
- Я отримую величезне задоволення від досягнення результату. Саме успіх моїх цілей і мотивує робити ще більше. Для мене головне – результат. Він дає сили, енергію, внутрішню мотивацію працювати далі. Але дуже важливий у всій цій гонитві й відпочинок. Раджу балувати себе, нагороджувати за старання. Ось ця вишенька на торті й дає пальне для наступних досягнень.
- Анно, які плани маєте на майбутнє?
- Звичайно дуже чекаємо на нашу перемогу у війні. І будемо далі розвиватися. Головне не зупинятися на цьому рівні, нам є ще куди рости.
facebook: Анна Коваль
Instagram: anna_koval._
Telegram: @annakoval_1