Згідно з визначенням Міжнародної федерації коучингу, головна мета коуча — «стимулювати мислення та творчість клієнтів, надихати їх на максимальне розкриття свого особистого та професійного потенціалу». Про різницю класичного та кризового коучінгу, про техніки та досягнення, а також про свою волонтерську діяльність нам розповіла Богдана АРЗАНЦЕВА, випускниця університету Coaching Up, HR, коуч в компанії Burning Support.
– Пані Богдано, коучинг класичний, здається, дещо змінився за останні чотири місяці. Розкажіть, будь ласка, які головні відмінні риси його від кризового коучингу, сучасного?
– Саме поняття класичного коучінгу не змінилося, але до нього долучилося поняття кризового, у якому є свої певні відмінності, як показує практика. В кризовому треба чітко визначити, це клієнт коучинговий або там запит більше психологічного характеру. Адже якщо людина знаходиться у травмованому стані, не може прожити його самостійно, тоді коуч має відправити клієнта до психолога. Та бувають випадки стресу, кризи, застою, коли людина не може знайти відповідь самостійно, але хоче прямувати далі – тоді коуч може допомогти. В такій роботі важлива делікатність, треба уважно слухати людину і приймати її душею.
– Які механізми, техніки та методики допомагають Вам в роботі з людьми, котрі потребують саме кризового коучінгу?
– Це робота запитаннями. У класичному коучінгу більше уваги приделяється відчуттям, то у кризовому важливо задавати питання, що спрямовують на дію. Ми не торкаємося глибинних відчуттів.
– Ваша основна робота зосереджена на HR сфері. Які особливості сьогодні даного профілю діяльності Ви б відокремили?
– Специфіка роботи, власне, не змінилася: це підбір персоналу, його адаптація в компанії тощо. Зараз багато людей у пошуках роботи, збільшилася кількість претендентів. Нині для того, щоб знайти робітника, необхідно більше витрачати час. Ми зараз прийняли на роботу тимчасово переміщених людей, допомагаємо їм адаптуватися, зрозуміти, що ми підтримуємо їх. В нас є хлопці з Маріуполя, Харкова. І вже пропрацювавши у нас близько двох місяців, я бачу – вони оживають. До кожного треба відноситися дбайливо. Звичайно, освіта та досвід важливі, але зараз ми більше звертаємо увагу на збіг цінностей.
– Скажіть, якими своїми досягненнями Ви пишаєтесь найбільше?
– Якщо про роботу, то, напевно, тим, що зі мною компанія розвивається. А щодо особистого – тим, що продовжую займатись коучінгом, волонтерством, у березні-квітні я була активною учасницею коучінгової підтримки людей від университету Coaching Up, що займається підтримкою українців та бізнесу. За цей час у проекті приймали участь більше 70 компаній та більше 500 людей. Я бачу, як це допомагає людям, адже чим краще кожному із нас, тим краще й країні. Кожен маленький вклад в покращення життя людей – я пишаюся, що можу бути причетною до цього.
– Як саме коучинг допоміг особисто Вам у найскрутніші часи воєнного періоду?
– Це допомагає розставляти пріоритети, прийти до тями, стабілізуватися, відчути, що ти не сам-один.
– На завершення, пані Богдано, поділіться планами після перемоги України?
– Ми влаштуємо велике свято на роботі! Хочу зазначити, що вдячна своєму керівникові, що ми відновили роботу і даємо людям можливість працювати. Це велика підтримка нашої економіки, країни, армії. Тож, я хочу продовжувати діяльність «небайдужості».