Вся українська спільнота сьогодні працює на фронті й у тилу задля забезпечення миру, задля того, аби наша країна вистояла у цій війні та продовжила розквітати. Ще до лютневих подій ми говорили з пані Юлією стосовно ведення сімейного бізнесу, сьогодні ж вектор нашої розмови трохи змінився. Знайомтесь та зустрічайте Юлію КАПУСТІНУ – керуючу партнерку компанії «ACCOUNT Auditing&Consulting». Про нові реалії, про досягнення, про зміни напрямків роботи та волонтерський рух українських підприємців далі.
– Пані Юлю, раді вітати Вас. Поговоримо про те, як змінився вектор Вашої роботи сьогодні. До війни Ви успішно вели бізнес у сфері консалтингу та аудиту. Скажіть, як за нинішніх умов Ви ведете свою діяльність?
– Перш за все я хочу зазначити, що дуже пишаюся своєю командою. Якщо коротко, одна з наших колег згуртувалась з іншими жінками в селі, де вони готують їжу для українських захисників. Друга дівчинка перебуває в Німеччині, де пікетує німецький уряд, пише петиції та допомагає біженцям. Інша дівчина з Харкова активно допомагає ІТ армії на їх передовій, а наші молоді хлопці збирають укріплення для міст на Волині. Моя заступниця та права рука буквально з другого тижня почала потроху контактувати з клієнтами, рухати справи та виводити усіх зі ступору завдяки своєму оптимізму, гумору та природній мудрості. Кожен без винятку з моєї команди – це мої Герої.
Звісно, перші декілька тижнів усі ми перебували в дуже важкому стані, але з часом почали звикати до нової реальності. Ми проаналізували свою клієнтську базу, власні можливості та почали працювати. Адже економіку держави у воєнному стані дійсно дуже важливо підтримувати. Наразі ми продовжуємо свою діяльність та надаємо послуги постійним іноземним клієнтам. Паралельно, разом із партнерами ми розпочали волонтерську діяльність в медіапросторі, докладаємо зусиль до того, щоб перевіряти інформацію та видаляти з простору фейкові новини. В нашому бізнесі дуже багато жінок, тому ми вирішили робити саме те, що в наших силах – працювати та допомагати.
– Які саме послуги сьогодні затребувані серед Ваших клієнтів?
– Напевно, основний наш напрямок сьогодні – це консультаційні та аудиторські послуги за запитом власників іноземного бізнесу англійською мовою. Саме ця діяльність дозволяє нам працювати та триматись на плаву, сплачувати заробітню плату навіть тим нашим колегам, які наразі не можуть працювати, та робити свій внесок до бюджету України через сплату податків.
– Сімейний бізнес – справа з непростих. Пані Юлю, розкажіть, хто сьогодні працює у Вашій компанії, та як власне було створено цей бізнес.
– Наша компанія була створена моєю мамою у 2000 році. Я приєдналась до справ десь у 2008 році. На сьогоднішній день бізнесом власне керую я, мама трохи відійшла від операційних процесів та увійшла до стратегічної ради «ACCOUNT Auditing&Consulting».
З приводу ідентифікації сімейного бізнесу скажу, що сімейна справа – це не тільки про те, що усі члени родини працюють в одній компанії. Тут мова йде про внутрішні цінності, про створення гарних стосунків всередині родини та з колегами, які для нас є нашою розширеною сім’єю.
Задля досягнення розвитку сімейного бізнесу та отримання достойних прибутків необхідно орієнтуватись не тільки на сімейні інтереси, але й на опікування усіма талантами та розвитком нашої команди. Ми завжди підтримуємо членів колективу, навіть тих, хто виходив з нашої компанії. Та продовжуємо допомагати в особистому розвитку кожного та кожної з наших колег.
– Чи часто у Вас в родині розходяться думки щодо роботи та розвитку компанії?
– Коли мама ще вела активну діяльність в компанії, в нас виникали деякі «палкі обговорення» через складність мого характеру, але ніколи через різні погляди на те чи інше питання. Не можу сказати, що в нас є дуже кардинальні розбіжності в думках щодо вектора роботи та розвитку бізнесу. Справа в тому, що бізнес, який ми ведемо, не авторитарний, в ньому дуже важливо мати власну думку задля об’єднання незалежних професіоналів. Тому ми намагаємось створювати плідні дискусії та закликаємо усіх членів колективу до формування особистої думки. Власне, це й формує спільне бачення ефективного вирішення нагальних питань.
– А збираючись на свята за одним столом, ви продовжуєте обговорювати робочі моменти?
– Цікаве питання. В нас є такі свята, які ми святкуємо усією командою, та, авжеж, бізнесовим темам завжди є місце на таких урочистостях. Свята ж у колі сімейному намагаємось максимально проводити поза робочими думками. Хоча, відверто кажучи, наша справа – це невід’ємна частина нашого життя.
– Чи плануєте Ви створювати династію професійних аудиторів у майбутньому?
– Мені не подобається термін династія, бо він наче передбачає монархів, правління. А в нас, як я вже казала, немає ієрархії. Скоріше ми є горизонтальною структурою, де сімейність – це внутрішні відносини взаємопідтримки та власної відповідальності за спільний результат.
Тому, коли я розглядаю подальший розвиток бізнесу, мені пасує побудова компанії на сто років за участі цілих поколінь. В мене поки що нема кому передавати бізнес з сімейного кола, але ми вже маємо цікаві кейси в команді. З нами працювали двоє чоловіків, які в певний період зарекрутили до нас своїх жінок. Дівчата чудово підсилили нашу команду й, водночас, підтримали сімейну атмосферу.
До війни ми активно розвивались та розширювали нашу команду, я сподіваюсь, це продовжуватиметься. І наша розширена сім’я професіоналів буде магнетичною для продовження справи наступними поколіннями.
– Пані Юлю, поговоримо про ІТ ресурси, які сьогодні у Вашому арсеналі?
– В нашому напрямку усе доволі стандартно, ми працюємо виключно з ліцензійним українськими та закордонними софтами. Це дозволяє дотримуватись міжнародних стандартів якості послуг та успішно розвиватись на ринку. Окрім того, в нас є ідеї щодо розробки власного продукту, але поки що це досі в ідейному форматі.
– Раніше Ви говорили про те, що починаєте щільніше працювати з дрібним та мікробізнесом. Які успіхи у цьому напрямку?
– Наразі цей напрямок не активний. Адже сьогодні більшість власників працюють на фронті або у тилу. Тому що мета номер один для всіх нас – вижити та врятувати життя мільйонів українців. Проте зазначу, сьогодні в нас є вже цікаві напрацювання від запиту клієнтів щодо нових напрямків розвитку компанії. До нас все частіше звертаються власники бізнесу, який знаходиться поза територією України. Це здебільшого аутсорсингові та бухгалтерські запити. І якщо раніше це був для нас справжній виклик, то сьогодні ми вже над цим активно працюємо.
– Які професійні поради щодо ведення бізнесу за нинішніх умов Ви дасте підприємцям та своїм потенційним клієнтам?
– По-перше, не потрібно здаватися. Пам’ятайте, що завжди можна знайти перспективи та варіанти розвитку у будь-якій сфері. Так, наприклад, через мої дописи у соцмережі до нас долучились нові клієнти з-за кордону. То ж, очевидно, якщо докладати зусилля до доброї справи – усе можна змінити на краще.
По-друге, нам, українцям, потрібно об’єднуватись та підтримувати одне одного. Забути про усі ці комплекси меншовартості та внутрішні чвари. Не лише на воєнний час, а взагалі. Потрібно брати приклад з євреїв. Вони завжди зроблять усе, щоби підтримати одне одного, а ми всі знаємо, що вони – одна з найуспішніших націй у світі. Моя подруга колись сказала: «українці – розумняхи», в них абсолютно все виходить, тільки потрібно вірити в себе, або навіть коли боїмося, просто робити своє, невпинно. І тоді ми точно розправимо крила та відкриємось цьому світові. А він просто не зможе встояти, бо до нас не лишаються байдужими. Саме тому наша мета в ACCOUNT Auditing&Consulting – закохати в український бізнес весь світ! І це абсолютно реально.
Додам дещо наостанок. Мій колега, один із засновників медіаплатформи GWARA та чат-боту «Перевірка» Сергій Прокопенко, сказав класну фразу: «Треба перейти від «всі за все» до «суперсил». А наша суперсила в тому, що ми вміємо найкраще.