Перейти к верхней панели
Архив номеров
миллениум
facebook
mail
phone
Авторизация
facebook
mail
phone

Аудит охорони праці – аутсорсинг та захист

Аудит з охорони праці – документально оформлений системний, незалежний процес об’єктивного обстеження та оцінювання об’єкта аудиту, що включає збирання, аналіз і об’єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених заходів, умов, системи охороною праці й інформації з цих питань вимогам законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці. Аудит в Україні є добровільним. Проведення роботодавцем періодичних аудитів з охорони праці є вимогою статті 13 «Закону України про охорону праці».

Аудитор – спеціаліст, який має кваліфікацію для проведення перевірок управління охороною праці і призначений керівництвом підприємства для підготовки й проведення внутрішнього аудиту, включаючи оформлення всіх необхідних документів. Аудити системи не є контролюючими заходами, а мають за мету об’єктивно й неупереджено (нейтрально) з’ясувати фактичний стан з охорони праці на даному виробництві. Кожний елемент СУОП слід включати до перевірки на предмет ефективності його дії у загальній СУОП підприємства не рідше одного разу на рік.

Аудит може бути внутрішнім та зовнішнім.

Повністю це називається – «аудит системи управління охороною праці на підприємстві». Так, у Законі дійсно є згадка про те, що власник повинен проводити якісь аудити. При цьому немає роз’яснень про те, що саме має входите в такий аудит, яким повинен бути звіт по аудиту, які терміни і періодичність його проведення? Просто – «повинен», «аудит», «в разі невиконання – розстріл». Незважаючи на розпливчастість норми закону, аудит охорони праці нам замовляють і, мабуть, після тренінгів – це найбільш трудомістка частина нашої роботи. Розбиратися в чужих документах, які в різний час скачали з різних сайтів, де-не-як підписали, поклали в папку і після забули навіщо це зробили – це те ще задоволення. Але …

Коли аудиторам з питань охорони праці замовляють аудит подібної документації, то вони завжди чесно говорять, що дешевше і простіше – віднести цю папку на пустир та спалити її, попіл зарити і не ходити на те місце тридцять років та три дні. Після чого замовити у них новий комплект документів з охорони праці «з нуля». Знести стару будівлю і на цьому місці побудувати нове – це завжди дешевше і швидше, ніж реставрувати руїну. В остаточному підсумку аудит все одно вкаже на те, що більшу частину документів потрібно переробити.

Аудиторам з питань охорони праці звичайно приємніше отримати від вас гроші двічі, але … проклята чесність і матусине виховання …Іноді нам все таки не вдається переконати власника в витратності і марності аудиту такої системи управління охороною праці і він, не дивлячись на витрати, хоче знати всю гірку правду. Тут і починається аудит. Найважливіше в аудиті, який  проводимо для своїх клієнтів,так ми бачимо своє завдання, – виявити в цій самій папці систему управління охороною праці, а не просто охорону праці, як таку. Документи з інтернету де-не-де та й співпадуть із штатним розкладом та бізнес-процесами компанії, але системи вони не утворють. Системність передбачає собою замкнутість документації. Власнику бізнесу, який зміг дозволити собі таку розкіш, як «служба охорони праці», в разі настання форс-мажорних обставин (травма, нещасний випадок тощо.) З цієї документації необхідно встановити ланцюжок провини своїх підлеглих – від топ-менеджменту до потерпілого працівника. Зрештою, власник за це й платить зарплатню фахівцям тієї самої служби охорони праці і має право за свої гроші, як кажуть в Одесі: «мати свій шматок тиші і спокою». Так ось, хаотично зібрані документи такої системи не утворюють. Вони дають тільки ілюзію існування на підприємстві охорони праці ( «ну чогось там  ходить, підписи збирає»), але варто вчитатися в їх зміст.

Поделиться в:

Добавить комментарий