Перейти до панелі інструментів
миллениум

ВЧИТИ Й ВЧИТИСЯ, АЛЕ НЕ ПОВЧАТИ ЮЛІЯ РИБІНСЬКА ПРО ГОЛОВНІ ТЕЗИ ВИКЛИКІВ МАЙБУТНЬОГО

До конкурсу GLOBAL TEACHER PRIZE засновниця школи POLYGLOT та організації «Просвіта дітей з любов’ю» Юлія РИБІНСЬКА підготувала три важливих есе. Вони вмістили в себе головні аспекти щодо майбутнього наших дітей. Про виклики майбутнього та вплив на спільноту говоримо з нашим фахівцем.

— Юліє, дякуємо, що знайшли час відповісти на наші питання, бо вони насправді є дуже важливими. Які виклики майбут-
нього сьогодні стоять перед нами та молоддю?

— Коли ми говоримо про те, до чого потрібно готувати дітей, щоб вони були успішними, наприклад, у 2030 році, потрібно перш за все дати відповідь на питання «що таке успіх?» Адже, для когось успіх – це міцна родина і здорові діти. А інша людина не заспокоїться, поки не відправить у космос Теслу. На мою думку, кожен із варіантів успіху має право на життя.
Проте у своїй роботі я дотримуюсь принципу, що рідна та іноземна мови дадуть тобі ключ до розуміння світу й діалогу з ним. Це про подолання будь-яких бар’єрів – мовних, психологічних, ментальних, стереотипних… А у 2030, на мій погляд, це стане одним з основних важливих для реалізації особистості вмінь. Саме до інтеграції у світові освітні, наукові та креативні простори потрібно готувати нашу прекрасну молодь.

— Вчителі – це люди, які мають неабиякий вплив на спільноту. Чи односторонній цей вплив на учнів, як вважаєте?

— Для мене питання впливу — це не про «побічний ефект» професії вчителя. Для мене — це усвідомлений процес зміни молоді, трансформації її прагнень та бачення світу. Цей вплив не є і не може бути одностороннім! Мої учні також впливають на мене і вчать мене. Це одна з чудових взаємодій, на яку здатна моя професія. Робота з учнями дає можливість бути сучасною та реалізовувати важливі для соціуму проєкти.

— Серед таких є літній табір мовного центру Polyglot?

— Саме так. Наш літній табір — це креативний простір для усіх дітей. Перш за все — це можливість. Говорити, спілкуватися, креативити, бути цікавим і цікавитись, бачити, як маленька мрія говорити іноземною мовою може бути втілена легко і з цікавістю. В цьому я вбачаю одне з найважливіших своїх завдань як педагога. Вчити й вчитися, але не повчати.

— Юліє, які Ваші думки стосовно вдосконалення вчительської професії?

— Отто фон Бісмарк колись сказав: «Війни виграють не генерали — війни виграють шкільні вчителі». Для мене у цій цитаті глибинне розуміння професії вчителя — закладати основи світогляду учнів, бути тим фундаментом, на якому буде збудовано нову особистість. У мовному центрі Polyglot ми приділяємо дуже багато уваги розвитку викладачів. Це і спеціальні тренінги з підвищення викладацької майстерності, і елементи ораторського мистецтва. Оскільки я сама є автором методики інтегрованого та креативного навчання, радо ділюсь напрацюваннями з вчителями нашої школи. Я вірю, що вчитель — це людина, яка не лише володіє знаннями, це особистість, авторитет і, найголовніше, той, хто здатен фундаментальними знаннями поділитись.
— Дякуємо, наостанок скажіть, чим ми можемо заохочувати молоде покоління до викладацької діяльності?
— Мені здається, найкраще дітей мотивує спробувати себе на цьому викладацькому шляху саме приклад. Коли мої учні повертаються із літніх мовних таборів під враженням від спілкування, коли їх очі сяють, коли вони починають вірити у себе, коли на високі бали складають надзвичайно складні іспити — це неодмінно налаштовує їх на думку, що й вони можуть спробувати себе на цьому шляху. Вважаю, те, як я ставлюсь до професії, як постійно самовдосконалююсь, — є для моїх учнів найкращим мотиватором.
І на моє вчительське щастя, я маю багато колег у різних країнах світу з-поміж колишніх учнів та студентів. А це ще раз доводить, що українська освіта може бути і є конкурентною, а я, як вчитель, роблю правильні й хороші речі.

Юлія РИБІНСЬКА

Зв'яжіться з нами

Наші менеджера проконсультують вас за всіма питаннями