ОКСАНА ПАРУБЕЦЬ має дивовижний практичний досвід управління людьми та не з теорії знає про проблеми управління та розвитку персоналу, а також комунікації в команді. Вона запевняє, що будь-яка криза – це нові можливості для розвитку як особистого, так і всієї компанії. Важливо тільки те, з ким долати ці кризи. Саме тому формула успіху нашої гості сформована за принципом – не боятись змін, вміти швидко адаптуватись під нові обставини та бути орієнтованим на спільний результат.
– Оксано, сьогодні піднімемо з Вами актуальну тему щодо кадрового голоду в країні. В який спосіб, Ви вважаєте, можна розв’язати це питання?
– У 2023 році бізнес вже адаптувався та відновив ділову активність. Компанії активно підвищують заробітні плати, але, звісно, не факт, що ріст заробітних плат буде корелюватись з результатами бізнесу. Наразі гострий дефіцит претендентів на вакансії є дійсно серйозною проблемою для бізнесу. Керівникам варто розглянути стратегії для утримання чинних співробітників та розробити програми з навчання та розвитку персоналу, щоб знизити вплив дефіциту.
Одним з найефективніших інструментів є коучинг. Це про партнерство, яке допомагає розвивати персонал, досягати реальних результатів в професійному житті та й в особистому теж. Користь коучингу полягає в підтримці та в створенні системи внутрішньої опори.
Для цього підприємцям варто використовувати ефективні мотиваційні програми, які підвищують моральний дух та продуктивність в команді. Наразі медичне страхування відіграє ключову роль у залученні та утриманні найкращих талантів. Також дуже актуальною є психологічна підтримка співробітників. Створення привабливих умов праці, таких як гнучкий графік також допоможуть утриманню наявних співробітників. А заохочення до внутрішнього зростання співробітників, шляхом введення системи наставництва, дозволяє керівникам розвивати власних кандидатів на ключові керівні позиції.
– Якими є останні тенденції в управлінні людськими ресурсами, про які нам слід знати?
– Сьогодні для багатьох організацій немає нічого важливішого за людей. Загально прийнято, що здатність до надання ефективного фідбеку є ключовою навичкою для будь-якого управлінця. Вміло наданий зворотній зв’язок може не лише підвищити продуктивність команди, а й сприяти її розвитку та покращенню стосунків в колективі. Керівнику потрібно вміти конструктивно управляти конфліктами в команді, заохочувати відкритий діалог, шукати компроміси та розв’язувати проблеми спільно. Керівнику сьогодні слід насамперед розвивати навички ефективної комунікації. Це про вміння слухати співробітників.
У коучингу є дуже багато інструментів, технік, які сприяють розвитку персоналу, пробуджують свідомість та підсилюють мотивацію. Власникам компаній слід закріпити у свідомості кожного, що відповідальність – це круто, вона заохочується у колективі та загалом у житті. Співробітників потрібно хвалити за ініціативу, за будь-яку спробу щось зробити самостійно, навіть, якщо в його діяльності вас щось не зовсім влаштовує. А також не забувати про власний приклад, співробітники копіюють поведінку лідерів.
– Оксано, поділіться, будь ласка, технологіями та методиками, які допомагають Вам надавати якісні послуги власникам бізнесу?
– Бізнес зараз вчиться тримати баланс між продуктивністю та людяністю, розуміючи цінність людського капіталу в Україні. Основний виклик у роботі з людьми – утримання та підвищення продуктивності працівників в умовах постійного стресу.
Коучинг – не просто технологія, це спосіб мислення, помічник у русі вперед. В центрі уваги коучингу – людина, з усіма її плюсами й мінусами, з усіма успіхами та поразками, помилками та здобутками. Фокус уваги у коучингу – пошук рішення, а не проблем. В цілому функції коуча направлені на підтримку власника чи керівника бізнесу в усвідомленні його потенціалу, визначенні цілей та стратегій для їх досягнення. Для цього я використовую правильні коучингові питання за певною технікою та враховую типологію поведінки людей. Професійні принципи коуча дозволяють клієнту відчувати себе в безпеці, надихатись та отримувати результат. Я не намагаюся як коуч переконати клієнта в тому, що він неправий або думає невірно. Клієнт сам знає, що найкраще для нього.