Українське підприємництво в умовах війни потребує розвитку та захоплення. Тим більше якщо бізнес поєднується зі смаковим мистецтвом. Провідний український технолог з виробництва морозива Ольга БАЙСАРА ділиться секретами великої гастрономічної насолоди для нашої країни та поза її межами. Для наших читачів розкрито секрети творчого успіху та шлях у світ смакових відкриттів.
- Пані Ольго, вітаємо Вас! Ми дуже пишаємось, що вітчизняні виробники продовжують свою справу. Тим більше Ваша – дуже цікава, адже дарує гастрономічну насолоду та приємні спогади про дитинство. Пропоную розпочати з того, як Ви прийшли до виробництва морозива?
За освітою я технолог з перероблення молока і молочних продуктів, але весь мій професійний досвід пов’язаний з морозивом. Я почала працювати у 17 років, навчаючись в Національному університеті харчових технологій. Крім того, я була учасницею курсів, семінарів, конференцій. Я дуже вдячна своєму керівництву за можливість професійно розвиватися та навчатися у найкращих інноваційних центрах Франції, Данії, Італії та Словенії. Сотні дегустацій, розрахунків рецептур, підбору смакових поєднань, навчання з харчової безпеки та дуже цікавий курс з побудови сенсорної панелі.
До 2014 року я працювала на великих виробництвах, а з крафтовим продуктом познайомилась у 2015 році, коли потрапила на навчання до чемпіона світу з морозива Жерару Тауріну. Мій перший досвід роботи у ресторані розпочався у 2016 році. Протягом року ми відпрацювали смаки, підбирали інгредієнти, тестували на знайомих, друзях. Найбільше суперечок викликав смак «груша з горгондзолою». Я була впевнена, що цей смак буде топовим, а власник проєкту мав сумніви щодо цього. Я перемогла, і майже два роки цей смак морозива очолював топ продажу в Україні. Після цього успіху почали надходити пропозиції за межами України. - З точку зору бізнесу, наскільки виробництво морозива складна справа?
- З одного боку, розробка асортименту – це цікаво та легко. Однак, в ринкових відносинах все трохи складно. Ніколи не знаєш напевно, як відбуватимуться продажі. Також важливе питання стосується холодної логістики та якості реалізації.
- Що Вас взагалі мотивує на створення холодних смаколиків?
- Мені це просто дуже подобається, я люблю поєднувати смаки, текстури. А ще я шукаю натхнення навколо себе. Квіти, смачна їжа в ресторані, поїздка в нове місце, прочитана книга – те, що спонукає мене до діяльності.
- Ваша особиста доля і майбутнє в Україні викликають інтерес. Яким Ви вбачаєте своє майбутнє життя на рідній землі?
- Справді, в житті неможливо передбачити все наперед, і часом події змінюються так швидко, що ми не можемо впливати на них. Зараз я працюю і проживаю у двох країнах, що, безсумнівно, створює певні труднощі. Однак моє серце завжди знаходиться в Україні, і я наполегливо вірю, що одного дня повернуся додому.
- Серед Ваших досягнень – участь з українською збірною на чемпіонаті Coppa del Mondo della gelateria. Розкажіть, якими були Ваші враження від участі у цьому престижному змаганні?
- Участь у такому високопрофесійному змаганні дала мені неперевершену можливість вдосконалити свої навички і вивчити нові техніки приготування джелато. Ми працювали як єдина справжня команда, взаємодіяли, допомагали одне одному, і це дало мені урок співпраці та взаєморозуміння. Окрім того, я отримала велику дозу натхнення і мотивації. В країнах світу такі чемпіонати проводяться на рівні держави, на жаль, в Україні це тільки власна ініціатива.
- Яку б Ви дали пораду інвесторам або підприємцям, які можуть звернутися до Вас із проханням допомогти їм опанувати джелатерію як творчий напрямок і бізнес?
- Успіх вимагає чіткості, розуміння своїх бажань і цілей. Для досягнення мети потрібно зосередитися на очікуваному результаті.
- Яким для Вас є справжній смак життя?
- Смак життя – це займатись улюбленою справою, насолоджуватись кожним днем і не відкладати нічого на потім.