Ментальне вивчення української здійснюється на основі асоціацій, фраз, ключових слів, кольорів, цифр, шрифтів, геометричних фігур, позначок, піктограм, зображень. Тобто алгоритмів мислення, які покладені в основу гри. Все це містить у собі унікальна авторська методика вивчення мови «Словограй» ОЛЬГИ ПОРОДЬКО-ЛЯХ.
Ігропедагогиня. Блогерка подкасту «Освіта» та YouTube каналу «Словограй». Коучка і консультантка для вчителів. Засновниця онлайн-школи «Словограй».
- Вітаємо, Ольго! Наше інтерв’ю хочу почати із питання про створення Вашої унікальної авторської методики викладання – «Словограй». Чому вирішити створити цю програму і скільки часу вже нею користуєтесь?
- Вітаю! Словограй – це освітній продукт (настільні й онлайн ігри, курси підготовки до ДПА, НМТ, комунікативний курс вивчення української мови для російськомовних) та онлайн-школа ментального вивчення української під однойменною назвою «Словограй» для дітей від 7-ми років. Тут підтримка й консультування вчителів, викладачів, репетиторів упродовж навчального року.
Метою створення ментальної методики, як системи вивчення, була ефектна, а головне ефективна ігрова підготовка до НМТ і захопливе вивчення української у школі. Однак місія «Словограй» – дарувати не лише знання з державної мови, а й настрій, віру у свої сили, впевненість, стійкість, дух до перемоги у житті, допомога у подоланні психологічних перешкод. Для осмислення всієї системи вивчення потрібно було 10 років, 7 з яких тривала ретельна апробація ігор серед дітей і дорослих різних рівнів підготовки, пам’яті, сприймання матеріалу, засвоєння, способу мислення тощо. Останні 5 років методикою користуються близько 12 приватних шкіл та 200 вчителів і репетиторів інших освітніх закладів. - Власне що у собі несе Ваша методика?
- Методика – це ігри, якими легко користуватися вчителю, та курси підготовки, які передбачають саме чітку послідовність вивчення тем задля успішного засвоєння матеріалу. Сьогодні методику «Словограй» можна назвати відкриттям, бо в іграх закладений правильний, чіткий, доступний алгоритм мислення для учня, що дозволяє вивчити не одну тему, а одразу кілька. Та більше, тут є значне заощадження часу на вивченні матеріалу й використанні ментальних пояснень. Наприклад, на тему «Частини мови» у школі витрачають 54 шкільні уроки, натомість із системою «Словограй» цей розділ проходять за 1 заняття, а інші 53 уроки можна замінити грою!
- А чому обрали назву саме «Словограй»? Тут прихований якийсь таємний сенс?
- «Словограй» – це грай. Просто грай і насолоджуйся! Причому насолоджуються грою усі: учні та вчителі. Останні лише спостерігають за тим, чи правильним алгоритмом користуються школярі.
- Можете нам назвати найпопулярніші ігри, які використовуєте у своїй методиці?
- Найпопулярнішими є «4Пі», «Влучнослов», «Глухий кут», «Град», «Ваги або терези». Серед вчителів популярні ті, котрі місять у собі вивчення одночасно кількох тем: «Подвоєння приголосних» (вивчення 50-х тем) для учнів 2-11-х класів, гра «Родовід» (вивчення Іменника з 20-х тем) для 6-10-х класів, гра «Лицедій» (вивчення Дієслова з 15 тем) для 3-7-х класів, гра «Рече» (вивчення видів, типів речення) для 4-11-х класів.
- «Словограй» – це ментальна методика. Що це означає?
- Вона включає ментальне спостереження за учнем і ментальне вивчення. У перший місяць навчання ведеться пильне спостереження за дітьми, а точніше за їхнім способом мислення, візуалізацією матеріалу, сприйняттям і особливо за запам’ятовуванням. Це називаємо індивідуальний підхід до дитини.
- Ольго, а кому буде корисна Ваша методика і хто може нею користуватися?
- Методика буде корисною для всіх учнів 2-11-х класів, для російськомовних, а особливо для вчителів української, які хотіли б вражати результатами роботи на відкритих уроках та щодня заохочувати до навчання своїх учнів. Також репетиторів, студентів-філологів, викладачів, керівників приватних шкіл, які хотіли б спробувати Вау-ефект від цієї методики! Запрошуємо!
https://www.facebook.com/profile.php?id=100063705452173
https://instagram.com/slovogray?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
ютуб: Slovogray