Головний принцип успішного бізнесу – залишатись у будь-якій ситуації справжньою людиною. Саме через призму людяності підприємець вірно веде свою компанію до успіху та вражаючих результатів. Останній рік показав нам, що залишаючись вірним своїм принципам, можна пройти усі перепони долі. Про великий бізнес та головні правила роботи говоримо з Геннадієм МОРОЗОМ, підприємцем, засновником та власником Торгової Групи Компаній «ВБА».
– Пане Геннадію, Ваша компанія святкує цього року шістнадцятиріччя. Це неймовірно великий шлях. Розкажете про особливості бізнесу та послуги, які надаєте українцям?
– Так, ми дійсно пройшли великий шлях. У нашу торгову групу входить чотири підприємства. Перше займається виробництвом кальцію для комбікормів. Друге займається виробництвом м’якої пакувальної та транспортувальної продукції (біг-беги, лайнер беги). Третя компанія виробляє мінеральний порошок, який не дозволяє асфальту розповзатися після відлиги, тобто запобігає утворенню колійності на дорогах. Четверта компанія спрямована на виробництво плівки для різних потреб (теплична, будівельна тощо).
Стосовно наших переваг, думаю вони полягають в тому, що ми завжди виконуємо заявлені в договорі з клієнтом вимоги. Але найголовніше – ми працюємо з розумінням, що клієнт купує не сам товар, а якість послуги, тобто високий сервіс. Ми пропонуємо клієнтам справжню цінність. І навіть, якщо щось не передбачено нашими можливостями, ми зробимо усе необхідне для клієнта. Вважаю, саме завдяки такому підходу ми розвиваємося досить швидко та успішно.
– Як Ви плануєте відсвяткувати день народження компанії?
– До війни ми зазвичай на такі свята виїжджали усією командою на відпочинок. Цього року, завдяки виконаним обов’язкам та досягненням, також плануємо повним складом співробітників та з їхніми сім’ями полетіти до Туреччини або Єгипту. Авжеж, наразі ми не знаємо точно, чи вдасться нам це, але рішуче йдемо до мети. Сподіваємось на нашу перемогу та відкрите небо.
– Під час війни Ви відкрили нове підприємство у Європі та допомагаєте українським біженцям. Що саме Вами було зроблено?
– Одне з наших виробництв ми дійсно перенесли до Румунії й зараз плануємо переносити друге, розвиватись на ринку Європи. Моя категорична позиція полягає в тому, щоб долучати до роботи на виробництві саме українців, яким ми надаємо повноцінні умови життя. Ми хочемо, щоб наші земляки достойно жили за кордоном, а не виживали. Тому пропонуємо їм роботу, достойний заробіток та житло. Я вважаю, це гідний вчинок. Ми повинні допомагати один одному.
– Які складнощі Вам довелось пройти у Європі, відкриваючи підприємство?
– Для того, щоб відкрити компанію за межами України, нам довелось провести дуже складний аналіз місцевого бізнесового ринку. І перш ніж відкрити безпосередньо виробництво, ми спочатку намагалися продавати продукт, якого в нас фактично не було. Ми навіть купували товар у конкурентів, щоб перепродавати його своїм клієнтам. Так, ми працювали в мінус, але завдяки цьому отримали чітке розуміння, що саме потрібно європейському клієнту. Друга ж складність полягала в тому, щоб зрозуміти, де найвигідніше розмістити виробництво. Завдяки чітким діям та розрахункам ми визначили, що виробництво на території Румунії найвигідніше з погляду оподаткування для нас. То ж рухаємось далі.
– Знаємо, що для Вас дуже цінний скарб – колектив. Як змінились Ваші люди за цей час?
– Я, напевно, почну з того, що нас, наш колектив, безпосередньо загартувала пандемія. Ми навчилися працювати дистанційно, згуртовано, на єдиному диханні. А з приходом великої війни я твердо вирішив, що ми будемо продовжувати працювати, поки будемо живі, поки буде працювати виробництво. Я озвучив свою позицію усім співробітникам та пообіцяв, що ніхто нікого не залишить без роботи. Це дуже збадьорило усіх, підняло моральний дух колективу, і тому ми продовжуємо свою діяльність. Для мене дуже важливі люди, які перебувають у моєму оточенні, я розумію, що відповідальний за них, тому роблю усе можливе й неможливе. А від них отримую гарну роботу, довіру та дохід для нас усіх, підтримуючи економіку України.
– Читачам цікаво, як особисто Ви сприймаєте те, що відбувається. Які маєте наміри, прогнози, мрії та бажання?
– Гадаю, думки в більшості українців схожі сьогодні. Та зважаючи на те, як ми продовжуємо розширюватися й розвиватися, наші плани залишаються незмінними. Ми плануємо масштабування виробництв, плануємо повернути виробництво мінерального порошку для асфальту (воно зараз стоїть з відомих причин). Стосовно саме цього напрямку скажу, що це виробництво я створював із дуже свідомої позиції. Я хотів, аби українці їздили якісними дорогами, насолоджуючись водінням, отримуючи якість життя загалом. Тому для мене важливо не зупинятись.
– Пане Геннадію, дякуємо за Вашу позицію. Ви справжній патріот без перебільшення. Які Ви дасте особисті рекомендації українським підприємцям?
– Ситуація, в якій ми всі опинилися, вкрай складна, але це не привід опускати руки. Я часто спостерігаю, як люди втрачають цілі, довгострокове планування й т.п., опиняючись без роботи, втрачаючи мрії. Я вважаю, цього робити не можна. І всіх своїх керівників закликаю завжди допомагати співробітникам будувати довгострокові плани. Завдяки їм людина не живе одним днем та не бачить навколо лише нагальні проблеми. Плани завжди дозволяють бачити перспективи, а це дуже важливо для підтримки впевненості. Тому, плануйте на рік, два вперед та дійте сьогодні, робіть усе можливе для досягнення своїх цілей та мрій.
Telegram: VBA_TRADE_GROUP
Instagram: vba_trade_group
Facebook: vba.trade.group
https://www.linkedin.com/company/vba-trade-group
https://www.vba.com.ua/uk/